Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Bil 2.0t 99:A
Motorn började ticka som en tok igår morse :shock: låter som det kommer från den sidan av kamremmer sitter fast vid ventilerna inga lampor lyser har ej tillgång till nån felkods läsare gjorde service för 5 mån(mechanum) oljan ser bra ut motorn går som vanligt tycker den rycker mycket men det har den gjort hela tiden då det har varit kallt till det jobbiga e att det försvinner ibland för sen komma tbx nån som har nån ide lr är det boka tid på verkstad som gäller?

Har läst runt lite på forumet och har insett vad felet är :( cvvt enheten antagligen dyrt!!! hur länge vågar man köra med ett sånt fel min tickar inte lika mycke som i filmen.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18&t=48365
Senast redigerad av 4 cul8r, redigerad totalt 0 gång.
av Blender
Fick precis min vvt på bilen bytt.. Själva delen kostade ca 1500:- + jobb så räkna med ca 5000:- För kalaset :) Dock inte farligt för bilen att den låter men visst vill man ha en "tyst" bil ....
av cul8r
åh bara 5000:- detta hä året har inte börjat bra hur menar du att det är ingen fara för motorn? visst är det skönt med tyst motor men det är inget akut då.
Senast redigerad av 1 cul8r, redigerad totalt 0 gånger.
av Blender
Allså den kommer ju inte haverera på nå sätt... Nån lampa ! kan komma att börja lysa till slut.. då ska man väl iaf byta den där vvt saken :)
av cul8r
Får svänga förbi nån verkstad och höra vad det som är knasigt med bilen :cry:

Har inte kommit iväg till nån verkstad ännu men hur ser den cvvt enheten ut nån som har en bild? sen finns det en cvvt ventil var sitter denna för det låter som det knackar runt 1 cylinder.
av Månsbyn
Hej har du bytt till nån annan olja vid sista oljebytet? Hade en tickande ventil på min motor och bytte till en annan olja så försvan tickandet.
MVH
Mattias
av cul8r
Servade bilen för 5mån sen Mechanum slog i castrols 0w-30 longtime slx pro får nog säga att det har ticka lite efter det men nu här har det börjat rejält.
Lyssan idag och det låter väldigt mycke precis vid cylinder som kommer bredvid kamaxeln och mot torped väggen
av Månsbyn
Vad hade du för olja innan det? om jag vore du skulle jag börja med ett oljebyte kolla med volvo vad dom rekommenderar för olja till din motor
Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]