Guru skrev:Min gissning är att det inte har med stötdämparen att göra...Vad är din gissning?? Ska in med bilen på torsdag (efter 50mil).
Moderator: Moderatorer
Guru skrev:Min gissning är att det inte har med stötdämparen att göra...Vad är din gissning?? Ska in med bilen på torsdag (efter 50mil).
seter skrev:Tror tom att det finns instruktion ute/eller på väg till ÅF att INTE byta stötdämparna eftersom det inte är de som är orsaken till symptomen.Guru skrev:Min gissning är att det inte har med stötdämparen att göra...Vad är din gissning?? Ska in med bilen på torsdag (efter 50mil).
seter skrev:Lämnade in bilen idag och dom vägrar byta ut dämparna.Känns ju som onödigt jobb att byta dämparna när det inte är det som är problemet.
seter skrev:Vad jag förstår tänker dom inte göra något åt problemet :evil:Jag är övertygad om att din ÅF vill lösa ditt problem men de vet inte hur. Inte ännu i alla fall...
snoddasD5 skrev:det är inte dämpar fel det är genomslags gummit på dämparna det är fel på den krymper när det blir kallt och nyper på kolvstången på dämparen. bytt nu på min och två andra vad jag vet och nu är vi jätte nöjda.Du har både rätt och fel... Det beror inte på dämparen, det är gummit (inte genomslagsgummi då gummit är en aktiv del av fjädringen). Men det beror inte på att gummit krymper och nyper på kolvstången, det är gummimaterialet som blir för hårt.
Guru skrev:Tror tom att det finns instruktion ute/eller på väg till ÅF att INTE byta stötdämparna eftersom det inte är de som är orsaken till symptomen.Kan bekräfta att denna instruktionen nu nått ÅF. Vi som är "drabbade" väntar med spänning på nästa steg...
Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]