Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JonasR
Hej!
Framrutan på min 855a ska visst vara bytt sa förra ägaren.

Då undrar jag om det ska blåsa in i nederkant av rutan?
Om jag tar bort plasten vid torkararmarna och lyser med lampa där ser jag det innifrån kupén
mellan plastskenan och glaset. Är det nånslags ventilationsgrej? Det blåser ju mer på vänstra sidan nämligen och det borde det väl inte isåfall.

Nån som kan förklara hur det ska vara här
och om jag kan ta o tejpa igen dessa hål o slippa den luften?

/Jonas
av *pettson*
Du ska inte kunna se nånting genom en limmad rutas limning. Det ska vara helt kliniskt tätt i fogen. Du ska inte kunna se som du beskriver. Det verkar som om förra ägaren bytt rutan själv. Jag kan inte komma på en tillräckligt klantig glasmästare som fortfarande skulle ha kunder med en sån miss? Men för all del, kräv förra ägaren på kvittot om nån firma gjort det, lämna sen in bilen igen, sådär får det inte vara.
Användarvisningsbild
av JonasR
Där ser man, vilket skit.
Får se om jag kan få tag på den som gjort det.

Tack för svaret

/Jonas
av DaniielT5
Hände mig jag lämnade min bil på ryds glas å det regnade in så dom fick göra om. Dom kan göra massa fel med men det ska vara tätt överallt mvh
av *pettson*
Förlåt min vad som kan låta som obefogad kritisism men en proffessionell glasmästare SKA INTE utföra ett så dåligt jobb. Varenda certifikat ska återkallas då om det möjligen inte går att peka ut ett fabrikationsfel på material. Samma att man byter ut till fel typ av lim eller att man utför det under felaktiga temperaturförhållanden. Om man vet vad glaset är till för FÖRUTOM att skydda mot regn och slask samt vind. Ja då utför man inga dåliga jobb. Säkert 80% av fordonsparken idag har vindrutan som stöd för att airbags ska veckla ut sej rätt. Airbagen tar då stöd i rutan för att *studsa* in mot passageraren. Vid olika krocktester har det visat sej att rutorna helt enkelt lossnar när bagen tar stöd. Sånt får inte hända.
Varierande laddtryck Volvo 940

Åfan alltså ta bort downpipen typ elle[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]