Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ringde o prata med Volvo här o han sa att så länge innerbelysningen tänds/släcks på alla dörrar som den ska när man öppnar/stänger är det inte fel i dörrlåsen eller så iaf. Då sitter felet nån annan stans...
På min bil verkar det kunna vara larmrelät, någon som vet var jag kan köpa ett bygelrelä för larmet? Det var tips nr två jag fick av Volvo. Tänkte köra uteslutningsmetoden nu tills jag inte kan söka felet mer själv, sen lämnar jag in...
Snelhest skrev:Oktan: Stort tack ska du ha för PDF´en!
Började felsökningen men la av ganska snart då det förklarades att det var Central Locking Unit som var trasig eftersom ingen motor går på något sätt, spänningen över säkringarna var som den skulle.

Cornelia: Jag har också hört talas om folk som fått byta allihopa, hoppas dock inte att fallet är så.

Så.. Denna "Central Locking Unit", vart finns den? Hittar inget på den någonstans.

Tack på förhand
Mvh Tompa

Har du larm med dosa vet jag inte var relät sitter men har du snikmodellen som jag har, man låser upp o låser med nyckeln så sitter relät under ratten, står volvo guard theft...på det. Mitt är rött/vinrött o minns jag inte fel finns siffrorna 210 på det. Du får ta bort skyddsplasten som sitter under ratten så du ser o kommer åt. Även c-lås relät sitter där, över larmets isf. Iaf på min =)
oktan skrev:
Snelhest skrev:Oktan: Stort tack ska du ha för PDF´en!
Började felsökningen men la av ganska snart då det förklarades att det var Central Locking Unit som var trasig eftersom ingen motor går på något sätt, spänningen över säkringarna var som den skulle.

Cornelia: Jag har också hört talas om folk som fått byta allihopa, hoppas dock inte att fallet är så.

Så.. Denna "Central Locking Unit", vart finns den? Hittar inget på den någonstans.

Tack på förhand
Mvh Tompa

Själva styrenheten (den som tar emot signalerna) sitter (om jag minns rätt) på passagerarsidan fram på den högra väggen framför dörren rätt högt upp. Ser ut som en fyrkantig låda och kopplad med en 5-polig kontakt men med endast 4 kablar i färgerna

1- Svart
2- Tom
3- Grön/Gul
4- Gul/Violett
5- Röd

Sen har du dessutom 1 stort relä som sitter på motsvarande sätt fast på förar sidan som styr centrallåsen också. Detta är märkt med sifrorna 205,206. Glöm inte kolla dom också.

jaga vidare.../Oktan
Så det finns en egen styrenhet??? Det måste jag kolla! Måste man ta bort själva innertyget/plasten och även handskfacket?
Vilken årsmodell har du, så kan jag kolla i VADIS ikväll var den sitter på din bil.
Har du blockerat låsläge?
js1 skrev:Vilken årsmodell har du, så kan jag kolla i VADIS ikväll var den sitter på din bil.
Om du frågade mig så har jag en 93a...Och om jag blockerat låsläget var en bra fråga...bilel är inte min starka sida som kanske märks hehe
Cornelia skrev:
js1 skrev:Vilken årsmodell har du, så kan jag kolla i VADIS ikväll var den sitter på din bil.
Om du frågade mig så har jag en 93a...Och om jag blockerat låsläget var en bra fråga...bilel är inte min starka sida som kanske märks hehe
Nja, jag tänkte snarare på trådskaparen. :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Följande felkoder SAS-000E Rattvinkelgivare […]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja och om den glappar så är det vä[…]