Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av volvo-v90
min kompis ringde mig i fredags och frågade om jag kunde hjälpa han och montera hans vinge. ja de kan jag göra sa jag. bra för VOLVO ska ha 2800KR före att montera den. va tänkte jag tar de så lång tid att montera en vinge. jaja tänkte jag då tar de la hela dagen. fan hela lördagen förstörd.

tror ni att jag blev förvånad eller. de tog 45min att montera vingen.
fatta vad volvo tjänar på att montera på vingen en tim peng på 2800Kr
Användarvisningsbild
av CarMan
volvo-v90 skrev:min kompis ringde mig i fredags och frågade om jag kunde hjälpa han och montera hans vinge. ja de kan jag göra sa jag. bra för VOLVO ska ha 2800KR före att montera den. va tänkte jag tar de så lång tid att montera en vinge. jaja tänkte jag då tar de la hela dagen. fan hela lördagen förstörd.

tror ni att jag blev förvånad eller. de tog 45min att montera vingen.
fatta vad volvo tjänar på att montera på vingen en tim peng på 2800Kr
Det kstar inte 2800:- i montering!
Rent förtal!
av stlmusen
Monteringskostnad på Bilia Personbilar region syd 1533,75Kr för att vara exakt, öresavrundning uppåt således 1534kr.
av Perra N
Ja, det är ju också jäkligt billigt! :wink:
av Pebben
Väldigt bra timpeng det också ;)
Användarvisningsbild
av CarMan
Hoss os kostar det 1339,50 att få vingen monterad. det är då inklusive bortkoppling av extra bromsljuset & inkopplinga av det nya.

en mot fråga.
tog det dig 45 min att köra in bilen, plocka ner sargerna på insidan av bakluckan, bora alla glen, demontera broms ljuset & montera täck tapen, drain sladden för nya bromsljuset i vingen & skriva fast det, smt montera vingen på bilen & dra in o koppla in elen, montera ihopp alla demonterade ditaljer & köra ut bilen ingen ?

eller hade din kompis förberett måd något av momenten?

föresten var ni 2 så är ju det 2x 45 min...
av volvo-v90
CarMan skrev:Hoss os kostar det 1339,50 att få vingen monterad. det är då inklusive bortkoppling av extra bromsljuset & inkopplinga av det nya.

en mot fråga.
tog det dig 45 min att köra in bilen, plocka ner sargerna på insidan av bakluckan, bora alla glen, demontera broms ljuset & montera täck tapen, drain sladden för nya bromsljuset i vingen & skriva fast det, smt montera vingen på bilen & dra in o koppla in elen, montera ihopp alla demonterade ditaljer & köra ut bilen ingen ?

eller hade din kompis förberett måd något av momenten?

föresten var ni 2 så är ju det 2x 45 min...

ja nu var ju bromsljuset monterat på vingen innan jag började montera. jag stog ute och monterade vingen så de tog ju ingen tid att köra in bilen :lol:
annars så va de så som du skrev. hade inte ett 16mm borr så jag fick ta ett 15 och fila lite så de blev ett bta hål.
jag satt inne och drak kaffe som jag hade satt på under den tiden oxå :wink:

nej han har tummen ja där man inte ska ha den så han stog och :roll:
Användarvisningsbild
av Bosa
Sen finns det en servicebulletin för åtminstone 05:orna där bakrutetorkaren byts till en lite mindre modell, den som sitter standard har tydligen en förmåga att gå nära vingen vilket resulterar i att snö packas och motorn för bakrutetorkaren ger upp till slut.
av anderc
Jasså det är därför min torkare skrapar emot ibland. Kanske man skall se till att de byter den då. Det där med snö vet jag inte då jag alltid borstar av all snö innan jag börjar köra :-)
/A
Användarvisningsbild
av Loner
Bosa skrev:Sen finns det en servicebulletin för åtminstone 05:orna där bakrutetorkaren byts till en lite mindre modell, den som sitter standard har tydligen en förmåga att gå nära vingen vilket resulterar i att snö packas och motorn för bakrutetorkaren ger upp till slut.
Intressant, du har inte möjlighet att delge forumet eller mig den bulletinen. Nya torkarmen kom ju 03W10, men det har alltså kommit en arm till efter det?

/L

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]