- mån 08 feb 2010, 23:43
#377002
Det här med bevisbördan är rätt svårt när det handlar om bilar... /PH
erc skrev:Det är väl bara inom en viss tidsperiod som handlaren ska bevisa att felet inte fanns vid leverans... om det är sex månader? Mer än två år, dvs. garantitiden, är det inte. Vet ej när denna D5 är uttagen.rejsbo skrev:Jag var tillbaka till min Volvohandlare idag, pga att elektroniken beter sig konstigt.Det är faktiskt upp till handlaren att bevisa att felet/felen INTE fanns vid leverans. Har du haft problem med elektroniken sedan bilen var ny, eller har felen precis börjat uppträda?
Dom erbjöd mig en ny ECM, (tror jag det hette?) om jag betalade 2700 sek.
Jag vet inte om det är fler som råkat ut för samma problem?
Vad har ni fått betala, i så fall, eller har någon fått det på garantin?
Enl verkstadschefen så står Volvo för 70% av kostnaden, i mitt fall... ?:-/
Bilen är en -08 V70 D5, och har gått knappt 5400 mil.
Motorn byttes ut mot en ny, för 300 mil sedan.
Det här med bevisbördan är rätt svårt när det handlar om bilar... /PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24