Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bull
Om jag startar bilen kall så startar den bara som den skall när jag inte stannar upp i nyckelläge 2 och väntar på att glödningalampan ska slockna. Om jag glöder i läge2 och sen startar klickar startmotorn i bland och ibland låter det förjävligt som om den inte kuggar i ordentligt.
Kan bilen ta skada om man inte glöder?
av erut67
Det verkar som om ditt batteri behöver laddas med batteriladdare eller bytas ut. Att du inte förvärmer när det är kallt innebär att du får dra lite längre på startmotorn och det sliter alltså lite mer på den.
Senast redigerad av 1 erut67, redigerad totalt 0 gånger.
av Bull
erut67 skrev:Det verkar som om ditt batteri behöver laddas med batteriladdare eller bytas ut. Att du inte glöder när det är kallt innebär att du får dra lite längre på startmotorn och det sliter alltså lite mer på den.
Det är inte alls omöjligt att batteriet inte är vad det borde. Jag lät laddaren stå på över natten (12h) och laddaren indikerade inte att batteriet var fullt.

Ok, startmotorn tar lite mer stryk än nödvändigt. Inget annat som slits? Glödstift exempelvis?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Tja motorn slits ju vid kallstarter.Har du inte dieselvärmare eller elektrisk motorvärmare? Jag har bara en elmotorvärmare inkopplad 3h innan jag ger mig av och jag behöver inte glödga alls, den lampan släcks så fort jag jag dragit på tändningen.
av Bull
Jag Har iofs dieselvärmare. Jag kör dock inte längre sträckor än 1-1.5mil dagligen. Jag misstänker att batteriet inte laddas upp fullt då?! Men det är klart att jag skulle kunna ladda det fullt med laddare någon gång i veckan.

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]