Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har lagt märke till en sak med min 855... Cirka 15s efter att man startat motorn så är det precis som att nån strömslukare går igång och ljuset tappar en del i styrka. Det håller sen i sig hela tiden vad jag kan märka, har iaf aldrig märkt det omvända, dvs att ljusstyrkan plötsligt ökar under körning. Nån idé om vad det vara?
(Klimatanläggningen är alltid offline, eftersom den ändå inte verkar fungera alls, så den kan det väl inte vara?)
Du har förmodligen en luftpump för avgasreningen. Den brukar starta ca 15-20s efter att motorn startat för att sen gå i 2 minuter. Det skulle kunna vara den pumpen som strular för dig. Lite osäker på var den sitter på din modell bara.
På min V70 -99 sitter den på luftslangen mellan luftburken och gasspjällshuset.
Okalettos skrev:Hej!

Har lagt märke till en sak med min 855... Cirka 15s efter att man startat motorn så är det precis som att nån strömslukare går igång och ljuset tappar en del i styrka. Det håller sen i sig hela tiden vad jag kan märka, har iaf aldrig märkt det omvända, dvs att ljusstyrkan plötsligt ökar under körning. Nån idé om vad det vara?
(Klimatanläggningen är alltid offline, eftersom den ändå inte verkar fungera alls, så den kan det väl inte vara?)
hade precis samma fel på min, 15 sec efter start så började ljuset dippa men bara så länge luftpumpsrelät ville aktivera pumpen, nu nytt relä till luftpump o allt frid o fröjd. (luftpumpen sitter under batterihyllan (brukar vara full med vatten), relät på din e jag inte säker på var det sitter.)
Bytte mitt relä igår och det visade sig vara felet, det sitter framme vid kylen med tre kontakter i, ovanför, ca 430 kr. vet inte om ditt sitter där.

Kan hända att ditt relä sitter nere vid luftpumpen där det utsätts för allt vatten o skit, ärgar sönder helt enkelt.
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.