Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
micketrono skrev:"Stolar "komfortstolar" som slår Volvos sittkomfort med hästlängder"

Det där håller jag inte alls med om....tycker att Volvos stolar är ljusår bättre än BMW:s sk. komfortstolar!!
Men smaken är ju som baken... :???:
Precis ryggen o baken avgör...vad som Volvo saknar är utskjutbart lårstöd, justerbara "sidopuffar" ett svankstöd som kan anpassas efter var min svank sitter och inte efter stolkonstruktörens, ryggstödet går att vinkla även på mitten m.m.....detta har även Mercedes på sina mest avancerade stolar...det är ett hån att säga att Volvos nuvarade stolar i V70 kommer i närheten...det är väl bara att leta efter några trådar här i formuet där en mängd synpunkter har framkommit om försämringen av V70II:s stolar jämfört med exv V70n
Volvos konstruktörer drömmer om att kunna leverera liknade stolar, men kostnadsjakten har stoppat detta...tyvärr
Användarvisningsbild
av Variosboy
Att jämföra BMW och Volvo med tanke på priskillnaden som råder tycker jag är helt obegripligt...
Nu kan jag inte säga exakt på öret hur mycket en motsvarande BMW skulle kosta om man jämför med min V70. men någonstans runt 150-200k dyrare kanske!? Har jag fel så skrik!!

Varför är det aldrig någon som jämför Volvon med en 150-200k billigare bil och säger: "Volvon är sååååå mycket bättre än den å den bilen på den å den punkten", och tycker att den jämförelsen är okey??
av cse
Steff 99 skrev:
micketrono skrev:"Stolar "komfortstolar" som slår Volvos sittkomfort med hästlängder"

Det där håller jag inte alls med om....tycker att Volvos stolar är ljusår bättre än BMW:s sk. komfortstolar!!
Men smaken är ju som baken... :???:
Precis ryggen o baken avgör...vad som Volvo saknar är utskjutbart lårstöd, justerbara "sidopuffar" ett svankstöd som kan anpassas efter var min svank sitter och inte efter stolkonstruktörens, ryggstödet går att vinkla även på mitten m.m.....detta har även Mercedes på sina mest avancerade stolar...det är ett hån att säga att Volvos nuvarade stolar i V70 kommer i närheten...det är väl bara att leta efter några trådar här i formuet där en mängd synpunkter har framkommit om försämringen av V70II:s stolar jämfört med exv V70n
Volvos konstruktörer drömmer om att kunna leverera liknade stolar, men kostnadsjakten har stoppat detta...tyvärr
Vad har stolarna att göra med grym eller inte grym VINTERBIL att göra? :o
av Steff 99
Variosboy skrev:Att jämföra BMW och Volvo med tanke på priskillnaden som råder tycker jag är helt obegripligt...
Nu kan jag inte säga exakt på öret hur mycket en motsvarande BMW skulle kosta om man jämför med min V70. men någonstans runt 150-200k dyrare kanske!? Har jag fel så skrik!!

Varför är det aldrig någon som jämför Volvon med en 150-200k billigare bil och säger: "Volvon är sååååå mycket bättre än den å den bilen på den å den punkten", och tycker att den jämförelsen är okey??
"SKRIK"
Kollade på Bilia Göteborg, eftersom de också säljer BMW.
En 520d Touring MY -10 ny
375.000 inkl. metallic, comfort och advantagepaket , läder, dragkrok , 17"fälg m.m.

Likvärdig med en V70 2,4d en blandning av momentum/ summum

Det skiljer inte speciellt mycket i pris..därför är dom ganska bra att jämföra
Steff 99 skrev:
Variosboy skrev:Att jämföra BMW och Volvo med tanke på priskillnaden som råder tycker jag är helt obegripligt...

"SKRIK"
375.000 inkl. metallic, comfort och advantagepaket , läder, dragkrok , 17"fälg m.m.

Man kan inte jämföra med en bil som står i hall. Jämför listpris både på Volvo och BMW istället.
av Linqid
Steff 99 skrev:

"SKRIK"

Fast du får ju en V70 2.4D Business Momentum Automat för 300'...
av Amli
Steff 99 skrev: "SKRIK"

Man kan nog nästan t o m jämföra den med D5. I alla fall rent prestanda mässigt.
StringerBell skrev: Man kan inte jämföra med en bil som står i hall. Jämför listpris både på Volvo och BMW istället.
Det kan man väl om bägge står i hall? Ingen betalar ju listpris ändå. Men det kan iofs ge en fingervisning. Jag skulle säga att det är vad man får betala i slutändan efter div. rabatter som är av intresse.

Jag undrar oxå annars varför Volvo alltid jämförs med BMW? Jag skulle säga att Audi ligger närmare till hands vid jämförelse, eller varför inte VW.
Amli skrev:
StringerBell skrev: Man kan inte jämföra med en bil som står i hall. Jämför listpris både på Volvo och BMW istället.
Det kan man väl om bägge står i hall? Ingen betalar ju listpris ändå. Men det kan iofs ge en fingervisning. Jag skulle säga att det är vad man får betala i slutändan efter div. rabatter som är av intresse.
Sålänge det är ungefär samma prutmån på båda modellerna är det bästa att jämföra listpris. En bil som står i hall kan vara ett halvår gammal, vara svårsåld, vara en modell man tagit in för många av, eller någon annan tillfällighet som gör att den får ett visst pris.
av Steff 99
StringerBell skrev:
Amli skrev:
Sålänge det är ungefär samma prutmån på båda modellerna är det bästa att jämföra listpris. En bil som står i hall kan vara ett halvår gammal, vara svårsåld, vara en modell man tagit in för många av, eller någon annan tillfällighet som gör att den får ett visst pris.
Nu är det inte den typen av bilar Bilia tar hem som är svårsålda, utan bilar med efterfrågade options.
Den jag refererade hade helt rätt utrustning och färg.
Detta gäller oftast alla kampanjbilar som Bilia har oavsätt märke.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Det var ju det jag skrev, jag tror inte att jag har världens bästa bil, det finns säkert bättre bilar men det som betyder något för mig är "bang for the buck",

Jag fick ju tex +200 hk, + 2 ton dragvikt, 4wd, helläder, USB/MP3/högeffekt/sub, xenon,metallic, alu vinter,drag etc i min XC. Samma BMW drog iväg 150-200 tusen mera, visst var BMWn bättre men 150-200 tusen bättre NO WAY....

Den enda bilen som var i närheten var Passat med 4wd.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]