Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dandrama
Tjenare

Startspärren på min s40 har gått in och verkstaden (bilia gbg nordstan) beställde en ny nyckel.
Trots det så startar den inte. Nu säger dom att man måste byta ut flera saker. Tror det var tre saker, startspärr, tändning och något mer.
Till den netta summan av 10000:-

Kan det här verkligen stämma eller försöker dom lura mig?

Bilen är ju värd kanske 15000:- om den startar vill säga. Det är inte värt de va?
av dandrama
Severin skrev:Antennringen då?

Innan du skrev det och jag googla det så har jag aldrig hört talas om "Antennringen".
Ska fråga dom imorgon.

Tackar
Användarvisningsbild
av Severin
Antennringen har bytts vad jag vet 2-3ggr på min bil pga att bilen har startat men lagt av efter ca 2sek,kan få hålla på som värst i 10 startförsök innan den startar

Nu så har den börjat jävlas igen så på bil min verkar det vara en förbrukningsvara
av dandrama
Severin skrev:Antennringen har bytts vad jag vet 2-3ggr på min bil pga att bilen har startat men lagt av efter ca 2sek,kan få hålla på som värst i 10 startförsök innan den startar

Nu så har den börjat jävlas igen så på bil min verkar det vara en förbrukningsvara
Men att byta antennringen kräver alltså inte några andra byten? dvs att dom är serienummer-reggade till något annat?
av fraazze
Hej!

Prova detta. På med tändning vänta tills airbag-lampan slocknar sen tillbaka till radioläge och sen starta. Jag hade ett helvete med min v40 och jag bytade atennringen det hjälpte inte men detta trixet kom jag på själv och det funkade vartenda gång den inte ville starta för mig. Jag var inne på volvo och bytte en massa grejer men kom aldrig fram till vad det var. Nu e bilen såld och införskaffat mig en fin 855 T5:) P.s skriv gärna tebax om detta trixet funkade på din.
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]