Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
sveax skrev:Ja inköpspriset är ungefär som för en diesel, men den som köper en AFV gör betydligt mer för miljön
Nu tog du i lite. Dieselpåslaget är snarare 20000.
av Svensson1
Hej

Läste om spekulationerna angående Volvo AFVs bagagerum, jag har barnvagn och det är inga problem alls att få in i min gasbil.
Okej att golvet är högre men ser inte det som ett problem, kan faktist tycka att det är rätt bra. Blir lagom höjd när man ska lyfta in saker, tex väskor, lådor eller liknande. Allting beror ju på hur man gör det, allt kan bli jobbigt om man har inställningen att det kommer bli jobbigt. Se det positivt ist och tänk på vad man faktist gör för miljön!! :D :D :D
Användarvisningsbild
av Nexus6
Kan bekräfta detta, fick min förra veckan och det går att få in en 4-hjulig Emmaljunga modell stor "utan" problem. Det är dock ett högre lyft eftersom man samtidigt måste lyfta vagnen längre in i bilen eftersom man måste komma över klacken för gastankslådan. Fick dock plats med allt lös skit man kör omkring med (bogserlina, startkablar, schampo etc etc) i de inbyggda facken i gastankslådan så man kan fortfarande ha ett rent bagage utan saker som åker omkring.

Har dock haft en del blinkande och ibland lysande emissionslampa samt att jag har upptäckt defekter i framrutan som skapar konstiga visuella brytningar så förhoppningsvis kan de ta in den på verkstad nästa vecka redan.. Tråkigt, men de är väl så det är...
Användarvisningsbild
av StringerBell
Det skulle vara intressant att få lite förbrukningssiffror efter ett tag...
Användarvisningsbild
av Nexus6
Kan försöka uppdatera allt eftersom i den andra bifuel-tråden om någon är intresserad (man får ju tanka ganska ofta :wink:)

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=53690

Har en fråga förresten, kanske lite off topic men för att bilen skall klassas som "miljö"-bil och få parkeringsfördelar i stan måste man köra 65% på gas iaf enligt gbg kommun. Kan Polisen på plats kräva att se kvitton som styrker detta? Någon som råkat ut för en s.k. miljöbilsrazzia?
av Svensson1
Kan hålla med ovanstående talare angående bagagutrymmet. Väldigt praktiskt att det finns sidofack där man kan stoppa i massa små saker som tex boxerlina, schampo mm. Tidigare har jag alltid haft en back eller likvärdigt i bagaget just för småsaker med det behöver jag inte längre viket är kanon bra :D
Användarvisningsbild
av StringerBell
Svensson1 skrev:Hur långt har ni kommit på gas?? Jag brukar snitta på 40-45 mil vilket ar väldigt bra :D
Vad kostar en full tank gas ungefär?
Användarvisningsbild
av Nexus6
Svensson1 skrev:Hur långt har ni kommit på gas?? Jag brukar snitta på 40-45 mil vilket ar väldigt bra :D
Men du måste skoja? Det är ingen AFV då misstänker jag? På väg hem från jobbet idag gick den ner till halv tank på indikatorn och då hade jag precis kommit 13 mil.

Inte bara det skedde på väg hem från jobbet, under en omkörning började gastrycksindikatorn pipa för att indikera fel på gassystemet och sedan dess har den bara gått att köra på bensin. Gött att boka verkstadsbesök på en bil som inte är en vecka gammal ännu, hehe. Får hoppas att det är något som går att fixa bara så man inte får dras med detta nu.

En full tank gas c:a 22 kubik tror jag -> 22 x 13,50, ungefär 300 spänn...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]