- tor 04 feb 2010, 15:49
Jag hämtade ut min MY09 24:e maj 2008.
Assumption is the mother of all f ups.
Moderator: Moderatorer
XC90_Executive skrev:Att det är vecka 20 som Volvo har för ändring av modellår är klart.
XC90_Executive skrev:Men det blir problem med XC60 som jag skrev ovan. Eftersom en bil som beställs nu, får leverans i juni. Men då blir det MY10, eftersom man inte kan speca MY11 än.När alla MY10 är slut eller rättare sagt det är fullt i fabrik tom 10w19, då blir nästa order en MY11. Om dagens leveranstider redan säger Juni så hade jag väntat med min beställning någon vecka och fått en MY11 istället.
JimmyK skrev:Ingen med lite insyn på Volvo som vet när det kommer släppa på beställning av Xc60 igen? Har man beställt en ny bil så vill man ha den, åtminstonde veta när den levereras.Kan det inte vara så att det är "fullt". Jag menar att det finns så många inneliggande beställningar på My 10 som Gent hinner med att tillverka före v 19? Om sedan Volvo inte är säkra på utförande och priser på My 11 kanske de vill vänta att lägga in beställningar någon tid. Men jag tycker att försäljarna kan lägga upp en väntelista på beställningar.
KKR skrev: Kan det inte vara så att det är "fullt". Jag menar att det finns så många inneliggande beställningar på My 10 som Gent hinner med att tillverka före v 19? Om sedan Volvo inte är säkra på utförande och priser på My 11 kanske de vill vänta att lägga in beställningar någon tid. Men jag tycker att försäljarna kan lägga upp en väntelista på beställningar.Högst troligt! Det bör dock poängteras att med Volvo avses i detta fallet Volvo Personvagnar Sverige AB (generalagenten) och inte VCC. Vi vet precis hur bilarna byggs även efter 10w20. :D
XC90_Executive skrev:Jag vill ha lösningen i S60, där det inte finns någon extra infotainment-skärm ovanpå instrumentpanelen.Den som väntar på något gott... Har jag för mig iaf
mane skrev:Kan även vara så att antalet tillverkade XC60 skärs ner, för att kunna starta upp produktionen av nya S60.S60 skall väl göras i Göteborg? Där är det bara att ropa in hur många friställda som helst till linjerna.