Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Att det är vecka 20 som Volvo har för ändring av modellår är klart. Men det blir problem med XC60 som jag skrev ovan. Eftersom en bil som beställs nu, får leverans i juni. Men då blir det MY10, eftersom man inte kan speca MY11 än.
Användarvisningsbild
av Guru
XC90_Executive skrev:Att det är vecka 20 som Volvo har för ändring av modellår är klart.

10w20 som struktur är ny årsmodell. Däremot betyder det inte att måndag vecka 20 är ändringstillfället. Kan bli +/- någon dag, precis som tidigare nämnts! Tyvärr/lyckligtvis är det kö till XC60 och Gent kan inte producera i samma takt som efterfrågas. Därför är det väntetid på bilarna. Men när bilen väl är byggd så levereras den omgående. Transporten till Sverige tar någon/några dagar, vidaretransport i Sverige någon/några dagar och sedan ska ÅF göra klart bilen för leverans. Räkna med 1-2 veckor från produktion till leverans. Eftersom 10w20d1 är 17 Maj så kommer de första MY11 levereras i Juni.
XC90_Executive skrev:Men det blir problem med XC60 som jag skrev ovan. Eftersom en bil som beställs nu, får leverans i juni. Men då blir det MY10, eftersom man inte kan speca MY11 än.
När alla MY10 är slut eller rättare sagt det är fullt i fabrik tom 10w19, då blir nästa order en MY11. Om dagens leveranstider redan säger Juni så hade jag väntat med min beställning någon vecka och fått en MY11 istället.
av JimmyK
Ingen med lite insyn på Volvo som vet när det kommer släppa på beställning av Xc60 igen? Har man beställt en ny bil så vill man ha den, åtminstonde veta när den levereras.
Användarvisningsbild
av SvenB
JimmyK skrev:Ingen med lite insyn på Volvo som vet när det kommer släppa på beställning av Xc60 igen? Har man beställt en ny bil så vill man ha den, åtminstonde veta när den levereras.
Kan det inte vara så att det är "fullt". Jag menar att det finns så många inneliggande beställningar på My 10 som Gent hinner med att tillverka före v 19? Om sedan Volvo inte är säkra på utförande och priser på My 11 kanske de vill vänta att lägga in beställningar någon tid. Men jag tycker att försäljarna kan lägga upp en väntelista på beställningar.
Användarvisningsbild
av Guru
KKR skrev: Kan det inte vara så att det är "fullt". Jag menar att det finns så många inneliggande beställningar på My 10 som Gent hinner med att tillverka före v 19? Om sedan Volvo inte är säkra på utförande och priser på My 11 kanske de vill vänta att lägga in beställningar någon tid. Men jag tycker att försäljarna kan lägga upp en väntelista på beställningar.
Högst troligt! Det bör dock poängteras att med Volvo avses i detta fallet Volvo Personvagnar Sverige AB (generalagenten) och inte VCC. Vi vet precis hur bilarna byggs även efter 10w20. :D
Väntelista borde de ha. Även om bilen inte är orderlagd så har man i alla fall sin köplats.
Användarvisningsbild
av Guru
XC90_Executive skrev:Jag vill ha lösningen i S60, där det inte finns någon extra infotainment-skärm ovanpå instrumentpanelen.
Den som väntar på något gott... Har jag för mig iaf
Användarvisningsbild
av StringerBell
mane skrev:Kan även vara så att antalet tillverkade XC60 skärs ner, för att kunna starta upp produktionen av nya S60.
S60 skall väl göras i Göteborg? Där är det bara att ropa in hur många friställda som helst till linjerna.

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]