Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Scania
Ja, till och med här nere i skåne är det många av oss som fått nog av snö och kyla för i år...
av Gelis
Faaan!!! Jävla snö totalkaos här i Norrköping igår. Fastnade med 960:n 2 ggr. 2:a gången på uppfarten. Ställde sig på tvären i grindhålet med halva baken ute i gatan.

Där satt man stadigt. Kom varken framåt eller bakåt.
Tur att man har en Chevapickis 4x4 och ännu större tur att den stod inkörd på uppfarten framför Volvon. Kopplade lina och i med 4hjulsdriften. Släpade in Volvon på gårdsplan utan några större problem.

Kontentan av detta är att 960 är en skitdålig vinterbil när det är lite snö på backen.
Kombinationen starkmotor, automat, bakhjulsdrift är värdelöst i extremt vinterväglag.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Just infarter till parkeringar är en av de värsta fällorna just nu. Jag var ute först och hjälpte min fru som fastnat, sedan senare på kvällen såg jag en annan stackare som inte kom varesig ut eller in.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Önskar mig plusgrader :)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag klarar mig med ett par minusgrader och tjockt med vit vacker snö, MEN jag vill ha rena gator och gångbanor, och det är en ren utopi i sydsverige.
Användarvisningsbild
av eccy243
Tycker faktiskt att 960n är en helt lysande vinterbil. Lamelldiffen har räddat många situationer i vinter. Det mesta handlar bara om körteknik och däck. Och om man fastnar där det är mycket snö så kan man ju inte tro att det hjälper att gasa mer. Då måste man backa och ta om. Enda tillfället när man kan gasa mer är om det bara spinner på ena hjulet, och man har någon form av fungerande diffbroms. Då kan man gasa mer, så bromsen slår i och det driver på båda hjulen. Sen (i 960ns fall) är båda hjulen ihoplåsta upp till 40 km/h. Så man kan försöka hur länge som hellst, och båda hjulen förblir ihoplåsta.

Och man kan inte begära vad som hellst av gamla däck. Man kan heller inte begära vad som hellst av nya kines-däck, eller regummerat heller.
av Larzan
Skönt att glädjas åt andra som har det värre.
De i Washington har det inte speciellt kul åt all snö.
Rekordet från 1920-talet är slaget med dryga decimetern, vissa områden har fått 99cm på ett dygn och eländet fortsätter.
Jag är rätt nöjder med våra 60cm snö hittils i vinter.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag fastnade när jag parkerade i eftermiddags. :oops: Jag var lite våghalsig och körde för nära snödrivan mellan gatan och gångbanan. Kommer ingenstans. Skall ge mig ut i ottan i morgon och hitta en spade. Trädgårdscentret i kvarteret öppnar klockan åtta.
Larzan skrev:Skönt att glädjas åt andra som har det värre.
De i Washington har det inte speciellt kul åt all snö.
Rekordet från 1920-talet är slaget med dryga decimetern, vissa områden har fått 99cm på ett dygn och eländet fortsätter.
Jag är rätt nöjder med våra 60cm snö hittils i vinter.
Kolla bildspelet. Där kan man snacka om lamslagen stad. Ingen kommer någonstans med sina bilar.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... id=topnews
Användarvisningsbild
av StringerBell
Snöandet står som en vägg utanför mitt fönster här i Halmstad. Helt sjukt. Läste någonstans att Halmstad spräckt väghållningsbudjeten med faktor 2 redan, och gatan utanför vår fastighet har inte plogats på 6 veckor. Snart är det bara SUVarna som kan köra här.
Användarvisningsbild
av opA
Varit ute med hjullastaren och plogat under morgonen.. fasiken vad jag älskar detta snöande :D
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 190
B230fk går dåligt & ojämnt

Felkoder?? Börja med "vanlig" servi[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Mitt vänstra framdäck har en negativ cam[…]

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]