Ta bort fördelare och kamaxelgivare, och allt innanför. (rotor och hållare för den, kamaxelgivarens skärmkåpa)
Pilla ut de gamla packboxen utan att repa axeln. Gör rent och putsa till axeln så tätningsytan är blank och fin. Slippnylon som lackerarna använder för att matta ner lacken är bra, men den gröna sidan på en disksvamp är ungefär samma sak. Olja in läppen i den nya tätningen och sätt försiktigt på den på axeln utan att fjäderringen ramlar ur. (Den som Bosse Bildoktorn fusklagar här:
http://www.aftonbladet.se/bil/bossebild ... e245223.ab )
Nu ska den pressas in i huset utan att den hamnar snett. Specialverktyg är att föredra, men ett rör där både inner och ytterdiameter är lite större än packboxen funkar. Då stoppar det mot kanten på hålet så packboxen hamnar slätt med det.

1. Felsökning
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!