Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cullun
Hej Jag har 3 st barn i baksätet på min volvo V70. Problemet för mig är att det är lite trångt att komma åt bältes fästet när man ska sätta i barnen. Har volvo någon org bältes förlängare? om inte kan man göra en som är säker? Jag vet att det tidigare har funnits på den amrikanska marknadn för tjocka människor men inte hittat något här i sverige.

MVH Cullun
av Cullun
Jo jag har testat sökfunktionen och sett dessa inlägg men dom var ganska gammla. mitt problem är igentligen inte att bältena är för korta utan det är för trångt mellan barnstolarna (typ 2 sitt kuddar och en bakåtvänd) det jag måste göra nu är att sätta in barnen i tur och ordning och skjuta dom i sidled för att komma åt bältes infästningen. Detta funkar men borde kunna göras smidigare om man kunde få upp bältes infästningen 2-3 dm. då skulle barnen kunna spänna fast sig själva.

MVH Cullun
av baljbalj
Skulle inte tro det tyvärr. Volvo hamnar i en knepig ansvarssituation om dom säljer en sån sak som folk skulle kunna missförstå hur den ska användas och någon skadas eller stryker med.

Och att köpa någon piratgrej (även hemsydd med volvodelar så att säga) känns inte aktuellt då detta är en grej som bara ska hålla en gång och då får den inte falera. Vet inte vad som gäller med försäkringar och dylikt om något skulle hända heller.

Kommer nog befinna mig i samma sits som du om 1-2år och har redan börjar fundera hur man ska göra, V70'n känns lite trång redan med två knoddar. In med tvillingvagnen sen är bagaget fullt. XC90 med extra sätesrad (men man kommer få ryggbesvär att lyfta upp vagnen i det bagaget...) eller typ en VW Multivan kanske.

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Googlar man 24276543 så finns det filter til[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]