Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Tompa R skrev:
Severin skrev:Jag hade i halvljuset 6000k förut och ljuset vart bra men polisen börjar bli för medveten så jag håller mig bara till helljuset och där har jag 5000k och är nöjd.

Bixenon kan du väl inte ha
blev du stoppad många gånger för att de störde sig på ditt halvljus? har själv 6000k och mött en del polisbilar, men de har aldrig brytt sig. vill själv inte få böter, vad är det för summa? och vad säger de?
Nä vart aldrig stoppad för det och jag åkte 1 år med dom, tog av dom inför bes och plockade inte dit dom igen.
3mån fick jag åka med us blink innan dom tog mig, fick ett föreläggande så det va bara att ta bort det med, eftersom det inte är bara jag som kör bilen så är det nog bäst att inte köra olagligt med den
av *pettson*
Vad gäller USA blinkers så finns det ju en utmärkt metod att slippa blåvit folksnappare. Det är så otroligt enkelt att fälla in en extra lampa som lyser vitt som lagen säger i sverige. Åt sidorna lyser det då orange trots att det då lyser vitt framåt. Sen nyttjar man den orangea lampan endast till blinkers. Har kört så dom senaste tre åren på vägen och igenom sbp utan några som helst trassel. :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Blomman7 skrev:Tjena!
Ja har Xenon ljus på halvljuset och i extraljusen (helljus), Köpte 3400 K , detta är standard på Volvos med xenon
Nä 4300k är det väl?

Vad det gäller temperaturen så rekommenderar jag 4300k eventuellt 6000k. 8000k blir ju alldeles för blått och är särskilt inte att rekommendera om man är "rädd" för polisen.
4300k ger starkast ljus.
av Blomman7
Ja fick böter för felaktig ljuskombination eftersom det inte fins någon direkt paragraf att ge böter för xenonljus men 3400 K är det jag rekomenderar, ser 1000 ggr bättre ut och ger ett betydligt bättre ljus än halogen men det är klart då att 600K ger ett blåare ljus men ja anser att det inte är värt det då ja har ganska många dioder i fronten på bilen (25 vita) :) som polisen gillar att va på och ta mig för:) men men lite får man offra för att åka runt i den finaste bilen;) haha vad har du kommit fram till att du vill ha då?:)
av WilliamB
Det lutar åt att det blir ett par på 6000K halvljus. då min bil inte sticker ut på något annat "olovligt" sätt så tror jag inte det är någon risk att bli stannad! tack för alla tips och råd.

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Följande felkoder SAS-000E Rattvinkelgivare […]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja och om den glappar så är det vä[…]