Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cul8r
Hej skall besiktiga på tisdag och givetvis så är torkamotorerna kassa fram på lyktorna räcker det att plocka bort armen & bladet utan att få anmärkning eller behöver man plocka bort hela skiten?
i såfall hur sitter(var) lyktorna fast v40 99:a (2 reflektorer)
cul8r skrev:Hej skall besiktiga på tisdag och givetvis så är torkamotorerna kassa fram på lyktorna räcker det att plocka bort armen & bladet utan att få anmärkning eller behöver man plocka bort hela skiten?
i såfall hur sitter(var) lyktorna fast v40 99:a (2 reflektorer)
Det räcker med att ta av armen... sätt dock på muttern igen så e de inga problem :-)-)
Hej
Gick hur bra som helst :D har gjort som ni beskrev.

Fick följande värden på bromsarna undrar om det är normala värden
Fram 2,8 H&V
Bak 1,4 H&V

Men han hängde upp sig på att V fram broms ligger på hur lättas smörjer man upp detta tro? :)
Ser bra ut. Värderna beror helt och hållet på hur hårt besiktningsmannen bestämmer sig för att bromsa.

Köp bromsokfett, demontera bromsklossar och lossa oket från bygeln, smörj in kolven och motionera med hjälp av tex en polygrip, smörj glidpinnarna med fett, fila anliggningsytor och lägg på tex kopparpasta.
Skall byta ok imorg kväll oket sitter fast med 2 bultar och broms slangen sitter fast med en bultmed "hål i"

Är det nån som vet vilka storlekar det är på dessa bultar så man inte sitter där utan rätt nyckel :???:

99:A 2.0t
Nu är det dax igen för en besiktning men nu för min. Som trådskaparen har jag också problem med mina torkarblad.

Är det bara att dra ut själva axeln som torkararmen sitter på sen? Var kopplar jag ur motorerna? :oops:
Hej
Jag gjorde som att jag tog bort slangen från bladet sen lossade jag muttern och bände loss armen ,slangen kan du bara peta in i hålet och sätt tillbaka muttern så det inte blir några vassa delar som pekar ut. så gjorde jag :)
lämnar inga garantier för detta

Fjäderbenslagren kan vara slut, då blir[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]