Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
Kolla jordkabel till motorn och batteriet.
Lätta på styrkorten i lådan nära där du fyller på spolarvätska. Gosa lite med dom och stoppa tillbaka :-)-)
Kanske nåt glapp ...
av lynx
tackar för alla bra tips, ganska tidsödande att kolla allt, det vore grymt kul om någon kände igen sig i detta problem. och känner för att dela med sig, och därmed bli årets hjälte, mvh lynx..
Användarvisningsbild
av sidhabo
Ditt felsymptom kan orsakas av många orsaker. Så det är bara att bita ihop och testa alla ideer som finns. ;-//
Användarvisningsbild
av sidhabo
patriot skrev:på kvittot står det att de bytt potentiometer,motorstyrning,givare?tändstift, bränslerelä.Plus att jag satte dit nytt fördelarlock rotor.vilka givare framgår inte.
Du borde ta reda på vilken givaren det var ....
av patriot
Tack för ert intresse har redan kollat de mesta innan volvoverkstan tog över men verkar vara nåt annat tillexempel nå,n kabel som är glapp i kabelhärvan skall mäta upp allt på en annan verkstad på tis blir för dyrt att chansa om det inte löst sig innan dess skall jag meddela er, fortsätt gärna tipsa jag kollar eftersom :wink: :wink: :wink:
av ete123
hej,
har inga tips till dig för att jag är dum på motorer.....men jag bli förbannad när jag läser sånt här om bilverkstäder...jag menar du lämnade in din bil för hjälp och har betald över 5000 kr och en VOLVO verkstad ger upp..????hallo...vem annars ska du lämnar bilen till...jag antar att de inte heller tog 300 plus moms eller? utan minst 600plus moms.
du borde inte ha betald för det dåliga arbetet....tänk alla skulle arbetar på det viset..usch hemsk och pinsamt för verkstaden

lycka till ändå...med allt
Användarvisningsbild
av Hjulvridarn
En bekant till mig har en 850 T5 -95. Den hade liknande symptom som du beskriver. På den var det en kabel i kabelmattan under kylaren som var rejält oxiderad. Efter att ha skurit upp krympslangen var det tydligt vilken kabel som var kass. Skarvade förbi det det stället och det blev bra!
Jag har tyvärr ingen mera info, då kompisen beskrev vad han gjort, inte exakt hur.
Hoppas att det kan ge dig en ny infallsvinkel. Lycka till!!
Användarvisningsbild
av CarMan
det första som jag tänker på när jag läser symtombeskrivningen är: Bränslepump. Mät bränsletrycket o kolla om det sjunker när blinen sjunker i varv o går illa
av patriot
Nu har bilen kommit hem efter att varit på en bättre verkstad de hitta fel på lambdasonden trots att de inte var felkoder på vanlig felsökning de mätte upp alla kablar kontakter på nå.t annat vis vet inte hur men fick felkod på lambda och nu går bilen bra å det ä ju huvudsaken``skall köra en vecka nu och kolla upp den innan de ville ha betalt de kallar jag seriöst verkstad eller vad tycker ni??
Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]