Nordfrost 3 däckena är kända för att vara vingliga. Tror ditt problem till största delen beror på dina däck.
Avakta tills du fått på dina sommar sulor så är det lätt att utesluta däckena om inte annat.
Moderator: Moderatorer
falcon skrev:CarManEn bil blir altig lite spårkänsligere med bredare däck, men dom går skapligt på dom där dimensionerna.
jag kör mest i värmland men även på andra sidan polcirkeln, om den beter sig på samma sätt på "riktigt" vinterväglag vet jag inte, då iaf jag har en tendens att köra mkt lugnare på det väglaget.
Jag har provat allt mellan 2,5-3,0 kg i däcken och jag imbillar mig att den funkar bäst vid 2,8 kg.
Men jag får se hur bilen beter sig när sommardäcken kommer (som inte är in handlade ännu )
Blir V70n spårig med ex Nebula och 225/45 alt 235/40 ?
Mvh Peter
falcon skrev:iakenEn "skakrig" kanske. En sådan dom har på besikningen som för hjulen i sidled.
Jag tror att det är bussningarna man byter, har för mig att mtrl kostar under 1000 kr.
vad arbetet kostar vet jag inte.
Hur kollar man om dom är kass? det vore trevligt att veta
//Peter
falcon skrev:iakenMaterial går på 1000:- om det är pirat, vet inte vad volvo tar.
Jag tror att det är bussningarna man byter, har för mig att mtrl kostar under 1000 kr.
vad arbetet kostar vet jag inte.
Hur kollar man om dom är kass? det vore trevligt att veta
//Peter
Kanske dålig kontakt, ska försöka […]