Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:ta bort telefonen ur bilens minne, lägg sedan till den igen
Tro mig jag har testat allt som går att testa.

0046, +46

Tagit bort den, lagt till den,lagt kontakten på simkortet.

det fungerar om jag använder enbart riktnummer, men så kan jag inte ha det, jag vill ha landsnummer oxå, med tanke på att jag reser en del utomlands.
Kolla om telefonen använder telefonboken i mobilen eller från SIM-kortet. På SIM-kortet sorteras kontakterna inte på samma sätt som i mobilen. Under (i SE-mobil) 'Telefonbok-Alternativ-Avancerat-Standardkontakter' (menyerna kan se annorlunda ut i P1:an) kan du välja om telefonen per default ska använda telefonboken i mobilen eller kontakterna på SIM-kortet. Skulle tro att du där ska ändra till 'Telefonkontakter'.
Jag var inne hos Bilia och fick den absolut senaste mjukvaran.

Den heter 4.23R, men det hjälpte inte.

Bilia vägrar att ge mig någon kompensation, det står ju ingenstans att den ska visa namn, bara att det är nummerpresentation.
flopp skrev:Jag var inne hos Bilia och fick den absolut senaste mjukvaran.

Den heter 4.23R, men det hjälpte inte.

Bilia vägrar att ge mig någon kompensation, det står ju ingenstans att den ska visa namn, bara att det är nummerpresentation.
Är det nån som har releasenotes för 4.23R ?
Är 4.23R senaste versionen ?
Jag har en Ericsson W595 och den kopplar inte alltid in sig på blåtanden vilket är MYCKET IRRITERANDE.
Är det nån som har en Ericsson som ALLTID gör jobbet ?
Många frågor så jag hoppas på många svar.
Tack på förhand :-)-)
kalle2 skrev:Hej

Har K660i funkar hela tiden

Nummren telefonboken får inte ha mellanrum då funkar det

Kjell
Problemet är att det är telefonen har hittat bilen och vice versa men sen när man ringer eller blir uppringd så hamnar samtalet i telefonen inte i högtalarna/mikrofonen.
Har den senaste versionen som fnns för telefonen
Ser tidigare i denna tråd att det finns en senare version av volvos blåtand än vad jag har. Jag har 4.22_R.
Så då finns det lite hopp att de uppgraderingen ska hjälpa.
Uppgraderat blåtanden till 4_23_R
Nu fungerar det inte alls......dvs det kopplar upp sig men alla samtal kopplar bara till luren inte bilen.
Lycka till sa Volvo....typ
Har lyckats koppla upp en kompis lur så det kanske är telefonen som är den svaga länken dvs har nått fel.
Ska prova alla blåtands-lurar i min omgivning för att se om det funkar
F-n va surt
AndersP skrev: Problemet är att det är telefonen har hittat bilen och vice versa men sen när man ringer eller blir uppringd så hamnar samtalet i telefonen inte i högtalarna/mikrofonen.
Har den senaste versionen som fnns för telefonen
Ser tidigare i denna tråd att det finns en senare version av volvos blåtand än vad jag har. Jag har 4.22_R.
Så då finns det lite hopp att de uppgraderingen ska hjälpa.
Jag har samma problem med HTC HD2 och S80 -07. Blåtanden funkar glimrande med SE W910i. Kan det vara så att det är Windows Mobile 6.5 som ställer till det eller finns det någin annan röd tråd?
Det kan vara den röda tråden
De sa på Volvo att de nyare telefonerna speciellt de med touchscreen strular. Nu har jag en lur till låns(K750i) som funkar klockrent. Vete sjutton vilken version det är på den. Det ska kollas upp.
AndersP skrev:Det kan vara den röda tråden
De sa på Volvo att de nyare telefonerna speciellt de med touchscreen strular. Nu har jag en lur till låns(K750i) som funkar klockrent. Vete sjutton vilken version det är på den. Det ska kollas upp.
K750i har väl inte ens Windows mobile i sig. Jag ska kolla om jag kan låna en lur med Windows Mobile 6.1 och se om det är samma problem med den.

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]