- mån 01 feb 2010, 22:55
#374193
Trots förmånsreglerna m.m. tror jag att denna bil kommer bli stor hos företagen/för tjänstebilsförare. Många företag har idag som policy att endast köpa miljöbilar och det blir säkert fler. Då är det viktigt rent försäljningsmässigt för Volvo att erbjuda alla bilar i miljöutförande, vilket man uppenbarligen har blivit rätt duktiga på det senaste året.
Snackade med en taxichaufför tidigare idag och han tyckte att det lät riktigt bra. Dock ville han ha automat vilket alltså inte finns (än). Nu är jag inte helt insatt varken i reglerna på Arlandas taxiparkering eller hos taxibolagen, men han sa att det i princip var ett måste att välja miljöbil numera och då finns inte mycket annat än Prius. Etanolvarianterna drar för mycket. Så fort Volvo parat DRIVe-motorn med Powershift tror jag man kommer att vinna många yrkesförare! Eller vad tror ni?
(Sen är 7000kr i skatterabatt ju ganska bra för oss privatpersoner också. Som ett teknikpaket utan extra kostnad ju
)
Snackade med en taxichaufför tidigare idag och han tyckte att det lät riktigt bra. Dock ville han ha automat vilket alltså inte finns (än). Nu är jag inte helt insatt varken i reglerna på Arlandas taxiparkering eller hos taxibolagen, men han sa att det i princip var ett måste att välja miljöbil numera och då finns inte mycket annat än Prius. Etanolvarianterna drar för mycket. Så fort Volvo parat DRIVe-motorn med Powershift tror jag man kommer att vinna många yrkesförare! Eller vad tror ni?
(Sen är 7000kr i skatterabatt ju ganska bra för oss privatpersoner också. Som ett teknikpaket utan extra kostnad ju

Porsche Cayenne Turbo MY06 - Helt fullutrustad
Volvo S60 DRIVe Summum MY11 - Driver Support, Teknikpkt HP, RTI, Backkamera, Elstolar, PDC fram/bak, Spegel m kompass, Hastighetsber. servo, VOC, Laminerade rutor, 18", osv
Volvo S60 DRIVe Summum MY11 - Driver Support, Teknikpkt HP, RTI, Backkamera, Elstolar, PDC fram/bak, Spegel m kompass, Hastighetsber. servo, VOC, Laminerade rutor, 18", osv