Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av b14
Hej!
Jag har en V70 D5-06. När jag låser bilen så funkar inte alltid låset på vr bakdörr.
Skulle tro att det inträffar kanske mellan var 50 och 100:e gång men det är störigt att
alltid behöva kolla. Jag vet att Volvo hade en del problem med lås på tidigare årsmodeller
men trodde det var avklarat. Någon som vet om det är låset som måste bytas eller om felet
kan vara ngt annat?
/Håkan
av b14
Hej!
Det hände senast idag och nu är det ju rätt kallt men det har även hänt runt 0 grader.
Köpte bilen i höstas men märkte inget den första tiden men det kan ju ha varit även då utan att jag såg det.
Håkan
av Tomasv70
Jag hade en snarlikt fel på min 04, men i mitt var det på förrardörren. Hade bilen inne på Bilia förra veckan och de konstaderade att fanns en felkod på låset. Låsskistan fick bytas, vilket tyvärr verkar vara det vanligaste felet till låsproblemen. Det finns otaliga trådar på formumet om ägare som tyvärr verkar drabbas av samma problem.
Användarvisningsbild
av D5power
Hej Håkan !
Jag hade samma fel på mitt V70 -07 och det säjs att äldre V70 har detta problem, med även nyare har också detta problem.
På min krånglade vänster bakdörr, då bytes hela låskistan. Men fel kvarstod !
Då kröp det fram att Volvo PV har problem med dom små kontakterna som sitter i låskistan, så en helt ny detalj kan vara kass !
Nu efter andra bytet så låser vb-dörr alltid, men några veckor senare började hb-dörr att inte låsa. Här behövdes bara ett byte hos Volvo Bil.

mvh Anders
av b14
Hej Igen,

Mitt batteri funkar finfint även vid -20 så jag har svårt att tro att det är felet.

Jag har haft två T5:or från 01 där jag fick byta låsen i förardörrarna men trodde som sagt att det var fixat nu.
Jag har senare haft ytterligare några nyare N som funkat felfritt men troligen är det nog fel på låset i alla fall.
Jag skall kolla vid tillfälle om det går att hitta ngn felkod. Bilen har gått nära 20000 så någon förlängd garanti kan jag nog inte räkna med:(
Standby S09 sirenförstärkare

Trådskaparen hade en S9 med kabel. Jag utg&a[…]

Den stora annons-tråden

Nästan så man undrar om ägaren &au[…]

Visst vet du att värmepaket ofta drabbas av &[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]