Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WilliamB
Det är inte alltid bilen larmar på när man låser med fjärren, utan bara låser, (den blinkar inte vid låsning i detta fall)
Har läst lite här på forumet ang förmodligen dåliga kontakter i huv eller bagage! Jag har lokaliserat mitt "problem" till bagageluckan! Efter att använt luckan händer det att det inte larmar, då får man öppna och stänga några gånger och till slut efter några försök så larmar den! jag undrar då vad är det man ska felsöka, Finns det kontakter som ska känna att den är stängd, eller är det låskistan som förmodligen börjar bli dålig? Läste även att man skulle kolla vid spolarmunstycket på bakrutan så att inte"trådarna låg ihop" det får gärna någon utveckla om ni vet vad det innebär!!
tack.. mvh
av WilliamB
Grammse skrev:kontakten sitter inbyggd i låskistan bak.
OK. tack för ditt svar!
Är det något man kan göra åt det?
Brukar det gå att rengöra/smörja kontakt, eller är det förmodligen dax för ett byte av kista?
av WilliamB
Severin skrev:Om det skulle va kistan så tänds/släcks inte lampan som den ska vid öppnade/stängande av bakluckan
OK, då syftar du på innerbelysning antar jag?
har inte tänkt på om det aktiveras via öppning av bagagelucka, värt en titt!!
kan man dra någon slutsats om det inte tänds?
av WilliamB
Severin skrev:Tänds den inte så är det garanterat kistan, och jag syftar på lampan i bagaget
har undersökt saken, innerbelysning aktiverar sig fint vidlucköppning...
Användarvisningsbild
av Severin
WilliamB skrev:
Severin skrev:Tänds den inte så är det garanterat kistan, och jag syftar på lampan i bagaget
Och slocknar när du stänger?

Isf så borde felet ligga i nå annat för larmet "ser" bakluckan som stängd om microbrytaren funkar som den ska
av WilliamB
Severin skrev:
WilliamB skrev:
Och slocknar när du stänger?

Isf så borde felet ligga i nå annat för larmet "ser" bakluckan som stängd om microbrytaren funkar som den ska
var precis ute och körde bilen! testade bagageluckan igen för att kolla detta med belysningen! tände när jag öppna men släckte ej när jag stängde!! fick öppna och stänga ett par ggr!! så slocknade det.. så det är nog som du skrev, microbrytaren i kistan!
antar att det är en nedslitning som inte går att exempelvis smörja upp?
läste om nån som satt små plastbitar på brytarna!!
krångligt att byta kista själv?
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja och om den glappar så är det vä[…]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]