NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikhan
Hur dumt får det vara? Ställer man in tiduret på 0:05 går värmaren igång 0:00...märkte det nu i helgen efter ett par års användning, har ju funkat bra alla andra tider på dygnet.Värmaren borde ju gått igång ca 23:30 tycker man... :???:
av jumu01
Låter som någon "bugg" i datasystemet, kontakta Volvo och återkom gärna med vilket svar dom gav dig, för mig har det inte varit aktuellt att fara denna tid på dygnet med förinställd värmare, har använt direktstarten, så för mig är detta ett okänt problem.
av Kluster
mikhan skrev:Hur dumt får det vara? Ställer man in tiduret på 0:05 går värmaren igång 0:00...märkte det nu i helgen efter ett par års användning, har ju funkat bra alla andra tider på dygnet.Värmaren borde ju gått igång ca 23:30 tycker man... :???:
Du ställer tiduret på den tid du ska åka iväg, inte när du vill att dieselvärmaren ska starta. Sen är det elektroniken som räknar ut resten hur mycket värme den ska producera samt samt när den ska starta. Det är m h a yttertemperaturen m.m som avgör detta.
Användarvisningsbild
av mikhan
Kluster skrev:
mikhan skrev:Hur dumt får det vara? Ställer man in tiduret på 0:05 går värmaren igång 0:00...märkte det nu i helgen efter ett par års användning, har ju funkat bra alla andra tider på dygnet.Värmaren borde ju gått igång ca 23:30 tycker man... :???:
Du ställer tiduret på den tid du ska åka iväg, inte när du vill att dieselvärmaren ska starta. Sen är det elektroniken som räknar ut resten hur mycket värme den ska producera samt samt när den ska starta. Det är m h a yttertemperaturen m.m som avgör detta.
Jo,jag vet det...men om jag ställer tiduret på att jag vill åka 0:05 och det är -20 grader ute bör nog värmaren gå mer än 5min,annars brukar den ju starta ca 30min innan man ska åka,tror lite på jumus ide med en "bugg" ska kolla upp det.
av Kluster
Aha, då är jag med, då missförstod jag ditt inlägg. Då verkar det ju helt klart vara något fel/bugg.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]