Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
perhall skrev:
Amli skrev:Jag tycker 3.2 är en ganska härlig motor men känns dock omodern. Ganska trött och törstig. Men den låter härligt!! Skulle dock rekommendera en T6 alla dagar i veckan. Dom är inte mycket dyrare begagnade.
Ja, lite oväntat har den ett grymt motorljud fr a på höga varv! Annars rätt omodern och törstig... diskussionen 2,5T vs 3,2 ser jag som lite vilsen... det kan inte vara några större skillnader i förbrukning. båda har härligt ljud, ingen av dem är snål, men det finns en karaktärsskillnad. Kan max skilja 0,5 dl/mil mellan dem... /PH
3,2:an har ett härligt och sexcylindrigt ljud, det har inte 2,5T. Möjligtvis på förrförra V70:ns tid då dess 5:a morrade bättre och mer odämpat.
Användarvisningsbild
av sand3rs
Belle666 skrev:
bengte skrev:Jag köpte en sådan för ett år sedan. Den hade då gått 450 mil. Det är premium sound med subwoofer, adaptiv farthållare, ventilerade lädersäten, four-c, eftermonterad bluetooth, ställbart barnsäte mm. Lite problem med larm som fixades på garantin, annars egentligen inga problem. Jag har trivts väldigt bra med bilen. Den drar 1,1 l/mil med rätt mycket snabb (130-140) motorvägskörning. Det är rätt svårt att hålla fartgränser för bilen är ett landsvägslok.
Vad har du fått för prisförslag?
1,1 l/mil vid snabb körning låter inte helt tokigt faktiskt! Bränsleförbrkningen på den bilen jag har idag, V70 N 2,4T, ligger ju på ungefär samma! När jag har räknat själv så har jag räknat på ca 1,4 l/mil vid blandad körning och bilen jag har idag ligger på ca 1,1 l/mil så skillnaden är inte jätte stor. Jag räknar med att bilen kommer rulla ca 1.000 mil/år så det behöver ju inte bli så förskräkligt mycket dyrare!
Priset som jag eventuellt får köpa bilen för är en bra bit under vad den billigaste bilen på blocket kostar! Någonstans runt 215' - 220' kr skulle jag tro att det kommer hamna på! Priset känns väldigt rätt faktiskt!!

Någon som vet om man kan hitta något faktablad till denna modellen, där 3,2:an finns med?
vid 1000 mil tycker jag att bränsleförbrukning "i stort sätt" kan kvitta, då kan man lika gärna köpa en rolig motor med fint ljud. Däremot håller jag med några andra om att man kanske skulle slå till på en t6 när du ändå är igång, men samtidigt, är priset rätt så!
På en t6 har du dessutom trimpotential.

Ja och tänk då när motorn startar […]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]

Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]

Det finns också statistik som visar att whip[…]