- lör 30 jan 2010, 17:45
#373361
Problemet ÄR LÖST! Tackar för visat intresse.
Jag mätte motståndet mellan stift 2 o 3 med ohmmätare -och snacka om kortis 847 ohm!!!! en hel lmm ska enligt den magiska boken ligga på mellan 1,5 - 3,0 ohm. sagt och gjort så var det bara att byta lmm för 3150 spänn (mekonomen) och nu funkar allt som vanligt. P.S fixade även vevhusventen samt rengjorde spjällventilen när bilen stog "död" i garaget,inte så lite gägga i dessa detaljer. D.S
Jag mätte motståndet mellan stift 2 o 3 med ohmmätare -och snacka om kortis 847 ohm!!!! en hel lmm ska enligt den magiska boken ligga på mellan 1,5 - 3,0 ohm. sagt och gjort så var det bara att byta lmm för 3150 spänn (mekonomen) och nu funkar allt som vanligt. P.S fixade även vevhusventen samt rengjorde spjällventilen när bilen stog "död" i garaget,inte så lite gägga i dessa detaljer. D.S