NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kostas
Finns det nåt knep för att få ur nummerskylten (plåtdelen) ur plasthållaren utan att plasten går sönder?
Testade lite förut men plasten gick lätt sönder, kan iofs bero på att det är ner mot minus 20 just nu.
Kanske får vänta till våren men inte vill jag åka omkring med skattemärket sååå länge ;)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Varför ska du ta bort hela skylten om du bara ska ta bort skattemärket?
Det finns flera olika hållare, både i plast och plåt.
Båda måste man ta bort plastlisten i underkant för att få bort skylten. Är det en plåthållare måste man föra ut listen i sidled, är den i plast tar man bort den klipsade plastlisten rakt ut.
Användarvisningsbild
av Kostas
FiddeUBC skrev:Varför ska du ta bort hela skylten om du bara ska ta bort skattemärket?
Det finns flera olika hållare, både i plast och plåt.
Båda måste man ta bort plastlisten i underkant för att få bort skylten. Är det en plåthållare måste man föra ut listen i sidled, är den i plast tar man bort den klipsade plastlisten rakt ut.
Plasthållaren är det.
Självklart byter jag för att jag vill ha en helt ny o fräsch skylt nu när skattemärket är slopat....
Den nya skylten ligger här o väntar. Beställde innan nyår då den bara kostade 60:-, nu är det höjt till 80:-
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Allt för att kunna ta bra betalt nu när folk ska riva av märkena o skrapar sin gamla skylt o få beställa en ny.
Alltås om du sabbar plastlisten tror jag du kan åka till en volvoverksatd o köpa en ny för en 10a eller så

Jag har bytt min bak eftersom jag inte vill att det ska stå var man har köpt bilen.
av Kluster
FiddeUBC skrev:Allt för att kunna ta bra betalt nu när folk ska riva av märkena o skrapar sin gamla skylt o få beställa en ny.
Alltås om du sabbar plastlisten tror jag du kan åka till en volvoverksatd o köpa en ny för en 10a eller så

Jag har bytt min bak eftersom jag inte vill att det ska stå var man har köpt bilen.
När jag fick min framskylt stulen (efter jag har haft bilen i 2 v!) åkte jag in till Volvo för ditsättning av en ny. Då passade jag på att få en utan reklamlisten, vill heller inte visa vart man har köpt bilen och vart man typ kommer ifrån.
av Larzan
Någon som har en bildbeskrivning på hur man gör minsta möjliga åverkan?
Har 3 skyltar som ska bytas.
Bil, släp och husvagnen.
av Pzycic
Plastlisten är bara att dra rätt ut så hoppar den ur sina spår, bara att trycka i sen igen när man e nöjd.
Användarvisningsbild
av opA
Pzycic skrev:Plastlisten är bara att dra rätt ut så hoppar den ur sina spår, bara att trycka i sen igen när man e nöjd.
"Bara".. jo tjena.

Jag tänkte ta bort reklamlisten från företaget jag köpte min bil av.. jag drog och gjorde allt möjligt åt alla håll och kanter.. blev förbannad och till slut sa det *knak* så sprack den istället på ena stället.. så detta med att det är enkelt måste vara på vissa bilar isåfall.. inte min. Verkar fastsvetsad :P
av Pzycic
Oj, det var skumt att dom satt fast den så. mina skylthållare från Bra Bil var det bara att dra listen rätt ut.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]