Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perdanne
Hejsan alla.

Köpte mig en sån där filt man lägger på framrutan för att förhindra frost. Problemet är när man lägger det på rutan, så när man kommer ut o ska köra till jobb så har bilen larmat på natten.Där ju en slags folie film på filten undrar om den kan störa ut larmet på något sätt. Kunde ju var kul o veta om filten påverkar på något sätt.Den larmar ju inte när filten är borta.
Lite retligt e det o ha den i bilen men att man inte kan andvända den nu när det är så kallt.Men men det är ju snart vår :D

S60 2.5t 2005
Användarvisningsbild
av greeeken
perdanne skrev:Hejsan alla.

Köpte mig en sån där filt man lägger på framrutan för att förhindra frost. Problemet är när man lägger det på rutan, så när man kommer ut o ska köra till jobb så har bilen larmat på natten.Där ju en slags folie film på filten undrar om den kan störa ut larmet på något sätt. Kunde ju var kul o veta om filten påverkar på något sätt.Den larmar ju inte när filten är borta.
Lite retligt e det o ha den i bilen men att man inte kan andvända den nu när det är så kallt.Men men det är ju snart vår :D

S60 2.5t 2005
Händer detta varje natt? MEnar varje ggn du använder filten?
Testa utan o se om det blir samma resultat.
av perdanne
greeeken skrev:
perdanne skrev:Hejsan alla.

S60 2.5t 2005
Händer detta varje natt? MEnar varje ggn du använder filten?
Testa utan o se om det blir samma resultat.
Har testat utan å då e det inga problem konstigt. har provat den 2ggr o larmet gått båda gångerna.Kanske för prova igen men grannarna kanske inte uppskattar det. :D
av janne44
Hände samma sak för mej.

Jag kom fram till att larmet löser ut om jag har "flärparna" som man igentligen klämms fast i dörrenspringan hängande in i kupen.

Så nu klämmer jag bara fast en liten bit av "flärparna" i dörrspringan och då löser inte larmet ut.

Det är nog någon form av rörelsesensor som löser ut (När jag lånar syrrans hund så måste jag trycka in en knapp för att inte hunden skall lösa ut larmet i kupen).
Användarvisningsbild
av Loner
Intressant nu om perdanne oxå klämer fast sin med dörrarna, för JA rörelsensorn kan larma för både det ena och det andra.

/L
av perdanne
Loner skrev:Intressant nu om perdanne oxå klämer fast sin med dörrarna, för JA rörelsensorn kan larma för både det ena och det andra.

/L

Gjorde det på första testen, då var dom inne i kupén.Men sen kom jag på att man skulle vira linorna runt speglarna istället.Trodde oxå att det kunde va det.Lägger man en filt bara utan den där folien så töar ju den inne i bilen. Då får man en blöt filt i bilen.

Så här provade jag först http://www.jula.se/vindruteskydd-129972 men det funkade ju inte.

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]