Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erico
Min V70 2,5t drar mer och mer bränsle, från 0,95 till nu 1,2 l/mil. ??:-/ Nån som vet om det har nått med tex. mjukvaran att göra eller nått annat vanligt fel? Den har rullat 6200 mil och har gertronic låda.
Användarvisningsbild
av Funk
Är den servad vid 6000 mil ? Det är bl.a filter och stift som byts vid den servicen, och det påverkar givetvis negativt om det inte är gjort ännu...

/Thomas
av Matzz
Jag hade en t6:a som gjorde likadant , då låg bromsen på lite på ett bakhjul , det känndes absolut inte då man körde men då hjulet var i luften gick det tungt att snurra dett gjorde 2 dl milen, värt att kolla.
Användarvisningsbild
av Erico
Jo den är servad på 6000 mil i höstas. Det där med bromsen kan vara värt att kolla då jag har haft problem med att handbromsbackarna ligger och hugger vid färd, iof bara en gång men ändå :-)-)
Användarvisningsbild
av Funk
Lite bromsanlägg kan det ju vara, och att det faktum att det är kallt gör ju sitt till. Kallstarter, defroster och elsitsarna gör massor...

/Thomas
av Jocke71
Vibrationer i bilen efter en stunds körning kan vara anliggande handbroms. Tänk på att den skall inte justeras för hårt, skall ej ta hårt på första hacket utan på fjärde ,femte hacket. Kan ju även vara att den kärvar så att den ej släpper som den skall.
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]