Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Toyota återkallar 52 500 bilar i Sverige för att åtgärda problem med gaspedaler som fastnar. Åtta modeller omfattas, säger Bengt Dahlström, informationschef på Toyota Sweden, till TT.
– Vi kommer att kontakta alla våra kunder inom några veckor. Det är en enkel förändring som tar några minuter att göra på verkstad, säger han.

Ett par tusen av de återkallade bilarna finns i lager och har alltså inte sålts.

De modeller som omfattas är Auris, Avensis, Aygo, Corolla, IQ, Yaris, Verso och Rav 4.

Toyota kan tvingas att återkalla nära 8 miljoner fordon över hela världen på grund av problemen med gaspedalerna, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.
Bil 3:an i Uppsala kommer få det hett. :) Den lokala Toy-o-ta återförsäljaren.

Vet av ett återkallande som gjordes då jag hade min grundskolepraktik, då hade dom kul jag fick till och med instruktioner på vad som skulle göras, kommer inte ihåg vad det va men det va någe med kopplingen på vissa bilar.
Användarvisningsbild
av Funk
Omfattar även en Peugeot-modell
Peugeot 107, som är tekniskt identisk med Toyotas Aygo-modell kan också vara drabbad av fel och kommer därför att återkallas.
-Vi kommer att kontakta kunderna som berörs, säger Maria Lantz, informationschef på Peugeot Sverige till Rapport.

Toyota Aygo delar också teknik med Citroëns modell C1. Det är ännu oklart om återkallelsen kommer att omfatta Citroën C1. Rapport har utan uppgift sökt en representant från Citroën.

Lite fler med problem tydligen...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Bosa
Hur som helst så är det positivt att en biltillverkare återkallar bilarna. Volvo har ju inte direkt varit felfria heller vilket väl idag gäller alla märken. :)

Du mer än antyder att det inte skulle finnas[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]