Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cullun
Har själv nyss köpt en V70 2,4 D och har samma ljud och en lite mick i taket på vänster sida. men för mig tutar det bara till 1 gång. Detta händer varje gång jag startat bilen och kört ca 10 meter. har inga felkoder på bilen eller något annat fel. Kan det vara larmet?? har ett orginal larm från volvo i den.

Mvh Cullun
Användarvisningsbild
av CarMan
har ni nåt eftermonterat i era bilar (larm kanske)
av Cullun
Inte vad jag vet. Det larm som sitter i den är ett car guard org från volvo. Ska ta en tur in till volvo och fråga vad det kan vara när det blir lite bättre väder. Vi har fått ca 50 cm snö dom senaste dagarna.
av Svartvsjuttio
CarMan skrev:har ni nåt eftermonterat i era bilar (larm kanske)
Samma här, det är Volvo org. larm.
Har också tänkt till Volvo till veckan. Den som först hittar en lösning kan ju trumpeta ut den :idea:
av Fred
Eftersom ni båda har någon typ av mikrofon som inte är volvo-original OCH en konstig signal i bilen som ingen vet vad det är för något så känns det ju som att det har något med varandra att göra.
Användarvisningsbild
av CarMan
volvo orginal är inte carguard, du har ett pirat larm i bilen, o det är säkert det som låter!
av Cullun
Mitt fel det är ett org volvo larm volvo guard eller vad det nu heter. Och ljudet kommer från högtalarna vilket är lite märkligt. micken som sitter i taket har jag dock ingen aning om det är volvo orginal eller ej. Men den ser ut som en mick till en hf. trode först att det var någon glas-kross sensor till larmet. det står dock volvo under den.
av Svartvsjuttio
Svartvsjuttio skrev:
CarMan skrev:har ni nåt eftermonterat i era bilar (larm kanske)
Samma här, det är Volvo org. larm.
Har också tänkt till Volvo till veckan. Den som först hittar en lösning kan ju trumpeta ut den :idea:
Nu är det löst (eller inte..)

Orsaken till ljudstöten är en Nokia handsfree som sitter monterad under en panel. När vi kopplade ur strömmen till den slutade det ljuda.
Jag sökte enheten med min Ericsson via blåtanden, och den hittade enheten. Haken är att den ville ha lösenord. Vet inte om den funkar med min Ericsson om jag löser det hela med lösenordet, eller om jag ska kasta ur skiten?

(Volvo hänvisade till nån radiokunnig då de saknade erfarenhet. Återkommer om jag hör nåt mer. Kanske ny tråd?)
Användarvisningsbild
av Funk
Har inte Nokia samma lösenord på alla sina enheter ? Alla mina SonyEricsson har samma lösen....

Edit: Många Nokia har tydligen "0000" som passcode...

/Thomas
av Fred
Fred skrev:Frågan är om den lilla micken i taket hör till någon slags eftermarknadshands-freesystem och att det är detta system som piper...
8) :wink:

0000 är alltid en bra kod att testa. Många bryr sig inte om att byta och de flesta system där inte hög säkerhet krävs har just fyra nollor som "default". Annars kan du ju alltid kolla med förra ägaren...han borde ju veta. Hur kommer det sig att du inte informerades av säljaren om att det fanns ett handsfreesystem i bilen? :roll:
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw