- tor 28 jan 2010, 05:10
Hej,någon som vet hur stort avdrag bilföretaget gör vid ett återköp av bil som i mitt fall köptes den 23 nov-09, lite fakta om vad som har hänt.Jag köpte en volvo v70n 2,4t-00 som vid köpet hade gått 15600 mil,den har varit inne för rep 5 ggr för samma fel men dom har inte lyckats att lokalisera felet,nu har jag kört ca 500 mil med den,jag gav 80000 kr för den hos en aukt volvohandlare,nu vill jag inte ha kvar den utan köpa en annan bil från samma företag som dom har till försäljning för 139000 kr.Ett avdrag för värdeminskning från företagets sida är väl rimligt jag har ju ändå kört 500 mil med den,MEN någon som vet om det finns något generellt avdrag eller om det är godtyckligt från företagets sida.Bra att ha med sej i bakfickan när man ger sej in i diskussion med försäljaren.Jag har småpratat med säljaren om ett återköp förra gången den var inne för rep,men han kunde inte säga hur mycket jag skulle få betalt, eftersom vid ev återköp så handlade det om goodwill från företagets sida.Felet har jag haft uppe här på forumet tidigare om det är någon som är intresserad att läsa om det..
MVH Peter
MVH Peter
Senast redigerad av 1 PINGPÅNG, redigerad totalt 0 gånger.

- By Lelleprinter