Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Vad du har reparerat har noll och intet med värdet att göra.
Bilen värderas som hel och fungerande. Om du har bytt kamrem tio minuter innan du krockar spelar ingen roll, det är normalt underhåll. Om du lagat en rostig framskärm spelar det heller ingen roll, för bilen värderas som fri från rost.
Reparera är samma sak som att återställa till normalt skick. En annan sak är om man monterat till utrustning. Vilket inte verkar vara vad du gjort.
av Fred
Givetvis spelar det ingen roll hur mycket man reparerat bilen för. En bil kan ju ha reparerats för många tiotusentals kronor så som motorbyten, växellådor m.m. Om detta skulle läggas på "normalvärdet" för bilen skulle man ju i vissa fall kunna få en helt ny bil för pengarna! Det är ju inte rimligt på något vis.

Dock är ju frågan hur eventuell extrautrustning/styling av bilen värderas? Om man till exempel bytt till klarglas runt om på en bil före face-lift så tror jag inte att man kan räkna med att få något extra för det.
av Daddan
Har man, som jag hade, en udda bil när volvia löster in den kan man som jag få igen pengarna jag betalade efter 5 års brukande och 6000 mil. Den Opeln (!) var en sparbössa! Men det krävdes lite telefonerande osv. innan de gav med sig att de inte kunde hitta en likvärdig på en bilfirma. De gick på min linje... 8)
Användarvisningsbild
av pang58
Det är väl inget nytt att försäkringsbolagen värderar de bilar som de ska lösa in väldigt lågt. Tror inte att man vinner så mkt på att bojkotta Volvia och ta ett annat bolag i stället. Trots allt var Volvia MYCKET billigare än t.ex Folksam när jag köpte min 2.4T.

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]