NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
~Kalle~ skrev:Idag är det söndag och vi väntar på bilder :wink: Intressant projekt! :)
Hehe, jo jag vet. Var dock lite mer bakis i fredags än vad jag räknade med. Sen sket sig ena biten och en annan måste lamineras ännu en gång. Men rattkåpan, och takluckan bör vara klara till imorgon:) Ursäkta dröjsmålet:P
Användarvisningsbild
av Fellow
Har tyvärr inga bilder fortfarande! Blev sjuk i måndags o varit dålig till igår. Sen strulade handsfacket så gjorde hav med 1/2 kvm som fick slängas. Nu ska jag lösa den på ett annorlunda sätt istället. Idiotiskt att envisas om att göra det på svårast sätt men man lär sig av felen:) Nu imorgon åker jag iväg till flickvännen så kommer inga bilder förrns om 2 veckor tyvärr! Men kan säga som så att rattkåpan blir grym!
av Shaapa
Ser ut att bli riktigt stiligt med klarlack på! Vad har du använt som primer mellan panelen och första lagret kolfiber? Jag har en vän som fick göra om sina paneler då han använt fel grund på den slipade plastpanelen så att skiten släppte från plasten när det blev varmt och solen sken på bitarna.
Användarvisningsbild
av Fellow
Shaapa skrev:Ser ut att bli riktigt stiligt med klarlack på! Vad har du använt som primer mellan panelen och första lagret kolfiber? Jag har en vän som fick göra om sina paneler då han använt fel grund på den slipade plastpanelen så att skiten släppte från plasten när det blev varmt och solen sken på bitarna.
Jag hoppas på det! Nu är det INTE mycket slipande kvar innan klarlacken kan läggas för sista gången! Rattkåpan bör bli klar imorgon men monterar den nog inte förrns på tisdag så klarlacken får härda lite.
Handsfacket ska slipas runt om och limmas ihop igen sen ska det slipas bort rinningar från lamineringen så är den redo för klarlack!

Primer? :P
Slipat slipat och sedan kontaktlim. Kommer INTE släppa kan jag lova. Sen ligger det endast 1 lager kolfiber.
Sen kommer inte solen att steka på dessa bitar utan dem ligger skymundan i inredningen. Men jag ska göra nästintill allt i motorrummet så där är det uv-resistent epoxylim jag kommer att använda! Om jag inte faktiskt gjuter det mesta i motorrummet istället.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]