Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
Full snöstorm här med drivbildningar :evil:

mvh/Roger
av matzen10
Samma elände i Örebro; snöat oerhörda mängder hela dagen/kvällen + blåser. Frugan körde dessutom fast BMW:n när hon var tvungen att väja för bonden som plogade vägen i 190, typ.. O inte stannade han heller och puttade på'na.. :evil:

Har skottat för 2:a ggn idag. Blev klar för 1 timme sen ungefär. Får gå ut en gång till om några timmar, känns det som.

/M
Användarvisningsbild
av Nexus
japp snö har vi här med men inte snökaos som alltid drabbar sthlmare. :wink: Det är lite svårare ta sig fram men reglerar man hastigheten efter väglaget så brukar det gå bra :)
Sen om plogbilen kunde sätta ner plogen ordentligt och inte vara så j*vla rädd om stålet så skule det bli bra på vägarna oxå.Salt gör med bara måddigt :evil:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vi har tydligen en klass 2 varning som gäller till idag :wink: Nu har det slutat snöa och traktorerna går för fullt härutanför
Användarvisningsbild
av Ticken
Måste bjuda på en riktigt rolig volvo historia här !!

Jag var ute igår och skulle tillsammans med en kollega åka till en kille som bor långt ute i skogen och hälsa på. Jag körde min 745a och kollegan körde sin splitternya XC60!

Jag kör först och visar vägen och han typ 20 meter bakom. Detta är smala (som rymmer en bil) vägar och med rejäla djupa snöfyllda diken på sidorna och skog runt om. Ungefär en halvmil till närmaste hus.

Hur som helst, så kör vi och möter vadå? Jo, såklart en gigantisk SL ledbuss! Så kul!
Jag ser i backspegeln att kollegan slänger i backen och försvinner direkt. Detta skedde i lite nerförsbacke (för oss).

Bussen stannar och chauffören vinkar åt mig att jag måste åka till sidan så han kommer om. Så jag försöker försiktigt åka till sidan när jag känner att mitt högra framhjul försvinner ner i diket. Jävlar tänker jag, har lixom i princip helt dubbfria däck i bak.. Kommer aldrig komma upp därifrån nu.

Bussen rullar frammåt och försöker komma förbi. Nej, det går inte. Chauffören, som forfarande såg rätt glad ut vinkar åt mig att det inte går. Får backa jag med. Så jag slänger i backen och kommer upp ur diket och börjar backa (det trodde jag verkligen inte). Backar en bit upp i backen. Då tutar han på mig och signalerar att det räcker.

Jag åker till sidan igen och nu kommer bussen precis förbi. Jag låter honom köra om jag ställer mig och väntar på kollegan.
Men...

Ingen XC60 kommer åkandes.. Va f-n.. Han har ju awd tänker jag.. Väntar och väntar... Ingen xc60.. Så slänger jag i backen och backar uppför hela backen och där står han i diket.

Jag kliver ur bilen och börjar asgarva. Han står där lite småirriterad och berättar att den är faktiskt.. framhjulsdriven.. och ingen lina har han med eftersom bilen är.. ny.

Tur att jag hade lina och kunde dra upp honom :)

Det var historien om hur en 745a från 1986 räddade en XC60 från 2009 :)

/Ticken
Användarvisningsbild
av cybermunk
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA lmao. Ja vad säger man den va skön ticken :)
av matzen10
All denna snö som ansamlas på hus/garagetaken; när vet man att det är dax att skotta av taken..?
Trots allt har det ju snöat en hel del, i flera omgångar, och det mesta är ju mer eller mindre blötsnö = tung snö. Känns som om det vore dax men vanliga villatak kanske håller bättre än vad jag föreställer mig? :roll:

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ticken, :lol:
av Larzan
*Megasuckar*
Nu måste det väl ändå vara nog....?
(where is the f*cking summer?)
  • 1
  • 14
  • 15