NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robbinb
idag ringde en snubbe som var störtskön att snacka med, han stod inte och mumla massa strunt om att det aldrig funnits någont sådant här fel som alla andra volvokillar jag snackat med gjort och han verkade ganska insatt i problemet och hade en del fakta.

han bekräftade att ca 10% råkar ut för detta och att volvo fått in detta problem redan 2006 fast dem har inte sett det som något omfattande problem förns nu typ :roll: ?:-/

han beställde hem ett nytt gasspjäll som han ska testa med imorgon och då kommer även en kille som vart ledig tillbaka till gbg och då ska jag förhoppningsvis få denna "beta" versionen inladdad i bilen.. han snackade med dem i gbg och dem sa att denna programvara fanns fast inte testad än och dom jobbar febrilt med problemet.

så jag får se hur länge bilen står hos dem, men bara dem löser det. jag sa att jag vill inte ha tillbaka bilen förns det är fixat...
Användarvisningsbild
av ThomasT
(S) (S) (S) (S) (S) (S) (S) (S) (S)

Jag fick åka hem igen utan nyfixad motor...

De hade upptäckt att den nya programvaran inte fungerade...

tillbaks till ruta ett...

.
av Robbinb
ThomasT skrev:(S) (S) (S) (S) (S) (S) (S) (S) (S)

Jag fick åka hem igen utan nyfixad motor...

De hade upptäckt att den nya programvaran inte fungerade...

tillbaks till ruta ett...

.

har dem inte löst detta inom en månad så får jag lösa in min bil..
om man lägger till pengar får man välja en annan motor då? typ 1,6D
av carfreek
har dem inte löst detta inom en månad så får jag lösa in min bil..
om man lägger till pengar får man välja en annan motor då? typ 1,6D
Det är precis det jag har gjort, hade samma problem sedan bilen var ny och massa andra fel. Volvo löste in det och fick V50 1,6D mot tillägg. jag ville ha pengarna tillbaka men hörde att det inte gick.
av Robbinb
Nu i veckan ringde jag och det var ett återtagande som var på tapeten..

Så dem har väl antagligen ringt och legat på volvo från bilias sida och nu ska jag få en ny programvara som inte är släppt, den förste i sverige sa dom..

Då sa jag att ja hört en kille som haft sin bil på test men fick tillbaka den pga att programvaran inte funkade, men denna programvaran skulle vara helt sprillans ny och dom skulle ha testat den men bra resultat under ett par veckor här nu...

så nu väntar jag på samtal från verkstaden så jag ska få komma ner och tanka in programvaran...

hoppas den funkar annars blir det massa snurr med inbyte igen.. detta är ju deras 2a sista chans att avhjälpa felet.

jag hör av mig så fort jag fått SW och vet hur den funkar..
Användarvisningsbild
av ThomasT
Robbinb skrev:Nu i veckan ringde jag och det var ett återtagande som var på tapeten..

Så dem har väl antagligen ringt och legat på volvo från bilias sida och nu ska jag få en ny programvara som inte är släppt, den förste i sverige sa dom..

Då sa jag att ja hört en kille som haft sin bil på test men fick tillbaka den pga att programvaran inte funkade, men denna programvaran skulle vara helt sprillans ny och dom skulle ha testat den men bra resultat under ett par veckor här nu...

så nu väntar jag på samtal från verkstaden så jag ska få komma ner och tanka in programvaran...

hoppas den funkar annars blir det massa snurr med inbyte igen.. detta är ju deras 2a sista chans att avhjälpa felet.

Det stämmer att det är åter igen en ny programvara framtagen. Jag ska lämna in bilen i morgon för uppgradering.

Men vis av erfarenhet så tror jag ingenting förrän jag ser att det fungerar....

.
av Robbinb
ThomasT skrev:
Robbinb skrev:Nu i veckan ringde jag och det var ett återtagande som var på tapeten..

Det stämmer att det är åter igen en ny programvara framtagen. Jag ska lämna in bilen i morgon för uppgradering.

.

dom sa att dem testat denna i 2v på 2st bilar med bra resultat,,

jag lämnar in min på måndag
Användarvisningsbild
av ThomasT
Robbinb skrev:
ThomasT skrev:

.

dom sa att dem testat denna i 2v på 2st bilar med bra resultat,,

jag lämnar in min på måndag
Hmmm..... låter konstigt, då det bara är två veckor sedan vi skulle in för att testa förra versionen av programvaran. Dessutom lät de inte 100% säkra på att det skulle fungera... ??:-/

I morgon vet vi....
.
Användarvisningsbild
av ThomasT
ThomasT skrev:Hmmm..... låter konstigt, då det bara är två veckor sedan vi skulle in för att testa förra versionen av programvaran. Dessutom lät de inte 100% säkra på att det skulle fungera... ??:-/

I morgon vet vi....
.
Tyvärr så vet inte då de inte hunnit bli klara med bilen... :( hade tydligen strulat med uppkopplingen mot Göteborg.

En intressant iaktagelse med hyrbilen(V50 1.8F -10) är att den också har problemet men inte all lika kraftigt som min bil. Jag tycker också att den svarar snabbare på gasen än min bil....
Sedan så är 15" 'arna helt sjukt mjuka i sidled, när man gungar lite på ratten... bilen ormar sig fram något helt otroligt... känns livsfarligt. Tacka vet jag 17" 'arna! :D

.
av Robbinb
När jag hade inne min första gången så fick jag en 1,8F som hyrbil och den var SJUKT mycket piggare än min bil..

tex när man ligger i 120 och trampar botten på 5´ans växel så känns det som 120 och fyrans växel på min,.

hur kan det vara så stor skillnad??? är det för att min inte är servad första gången och har en spärr som D5 har?? eller har det med vårat problem att göra???
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat