Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Svartvsjuttio
Hej på er.
Nyss införskaffat en V70, -07 Kalasfin, nöjd med allt, men..

När jag stänger av, tar ur nyckeln och ska gå ur bilen så piper det till :shock: - väldigt högt.
Det här pipet/signalen återkommer sen med jämna mellanrum så länge bilen är avstängd och larmad. Ungefär som varningssignalen på en brandvarnare som behöver batteribyte. Trodde första gången att jag kom för nära bilen när den var larmad :oops: . Det är en hög men kort ljudstöt.
Ingen tycks känna igen det hela och det finns inget felmeddelande.
Någon?
av Svartvsjuttio
llesrof skrev:Har du parkeringsassistans på den?
Ja, när jag backar. Men jag har inte parkerat nära något och parkeringshjälpen blippar bara lite svagt i jämförelse.
Men det kanske inte var så du menade?

Kan tillägga också att det handlar om flera minuter mellan pipen, men jag har inte kollat om det är 5 eller 20 minuter.
Användarvisningsbild
av CarMan
fråga förra ägaren, det låter inte som nått jag kännerigen (om du nu inte kan förklara på annat sätt)
av llesrof
Min tanke var att parkeringsassistansen fått ett frispel. Men det kanske inte ens är samma frekvens på pipet.
av Svartvsjuttio
llesrof skrev:Min tanke var att parkeringsassistansen fått ett frispel. Men det kanske inte ens är samma frekvens på pipet.
Nej nej, inte i närheten.
Park.ass. blippar lite snyggt i snabbare takt för att sluta med en behaglig tutsignal. :)
Det här ljudet är en snabb kort ljudstöt som gör att man nästan hoppat till innan man gått ur bilen. Ett högt ljud ur radions högtalare alltså. Sen återkommer det ca var tredje minut. BLIPP-----BLIPP---- osv.
av Svartvsjuttio
Fred skrev:Har du inbyggd telefon? Volvo-on-Call?
Nej, ingen telefon, men det sitter en liten mick i taket ovanför dörren så det är möjligt att det funnits?
Volvo-on-call vet jag inte vad det är så jag tror inte jag har det.. :oops:
av Fred
Har du inte inbyggd telefon så har du inte Volvo-on-Call. Det är en funktion på telefonen som gör att du endast behöver trycka på en SOS-knapp om du behöver akut hjälp.

Frågan är om den lilla micken i taket hör till någon slags eftermarknadshands-freesystem och att det är detta system som piper...
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]