- tis 26 jan 2010, 22:41
#371913
Nej, jag hoppas att de saab:ska ingenjörerna ska få fortsätta producera egensinniga lösningar när det gäller motorer, drivlinor och design så att saab känns igen som ett eget märke och inte en dussinvagn. Men det vore ju förträffligt om kvalitetsingenjörerna oxå fick inflytande för en gångs skull..
Jag tror att saab, åtminstone under kommande 9-5:ans livscykel, kommer få fortsätta att göra bilar för massan. Sedan när man hittat en emissions"acceptabel" lösning på motor + drivlina så kommer nog modellprogrammet breddas. Kanske redan till nästa 9-3, om det hinns med?
/Matz
cybermunk skrev:Vad tror du det kommer satsas på för typ av kärror ?? Blir det mer mot BMW eller mot Spykers nuvarande utbud??Det hoppas jag verkligen inte :!:. Det enda arvet man behållt är väl den välvda rutan. Och kanske lite av instrumenteringslayouten. I övrigt så är det nog omöjligt att formmässigt efterlikna 99:an.
Själv skulle jag vilja se att dom går lite tillbaka i tiden ex en ny SAAB 99:a :)
Det är en som jag ser det riktig Ur SAAB :)
Nej, jag hoppas att de saab:ska ingenjörerna ska få fortsätta producera egensinniga lösningar när det gäller motorer, drivlinor och design så att saab känns igen som ett eget märke och inte en dussinvagn. Men det vore ju förträffligt om kvalitetsingenjörerna oxå fick inflytande för en gångs skull..
Jag tror att saab, åtminstone under kommande 9-5:ans livscykel, kommer få fortsätta att göra bilar för massan. Sedan när man hittat en emissions"acceptabel" lösning på motor + drivlina så kommer nog modellprogrammet breddas. Kanske redan till nästa 9-3, om det hinns med?
/Matz