Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Om man kan så fungerar det att spela t.ex P3 hela dagen man är på jobbet på hyfsat hög volym... ställ högtalarna nära varandra front mot front och polvänd den ena så hörs det nästan inget i omgivningen...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
llesrof skrev:Men då blir ju den ena inspelad polvänt...
Skämtar du ?
Annars kan jag försäkra dig om att en växelström (som musiksignalen) där man skiftar "polerna" inte skiljer sig från den andra med annat att den är 180 grader ur fas...vilket enbart gör att ljuden från de båda högtalarna tar ut varandra om de står front mot front. Vilket man självklart inte vill i vanligt bruk...

/Thomas
av matzen10
Bra tips där, Funk!
Grannar behöver jag inte oroa mig för då jag bor i hus. Ska bara försöka få tag i hundskall, på cd. Så att katterna får vara med om "inspelningen" :twisted:.
Imorgon åker bokhyllan o tv:n upp. Inom kort ska högtalarna beställas; bara så förtvivlat mycket med annat ibland så jag har inte haft tid med vare sig det ena eller det andra.

Men fortsätt o skriv mera om tv/högtalar/mediatips! Det finns så mycket specialkunskaper som behöver lyftas fram till gagn för alla när man ska byta tv och/eller ljudanläggning.
Kanske Funken har lust att starta en separat "ljudtråd" eller "hembioljudtråd"?!? Det tror jag skulle intressera måånga...!

M V H
---> M10
Användarvisningsbild
av Funk
Jag kan för mitt liv inte förstå varför man skall ha krökta skärmar...om inte vi pratar enorma dukar i biosalonger eller liknande specialarrangemang.

/Thomas
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]