Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sajkko
Senast redigerad av 1 Sajkko, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Sajkko
Jag pratade med förra ägaren och han sa att han hade lämnat in den rostig, det kunde han intyga på. Då har alltså bilhandlarn ljugit och lurat mig skapligt. Han sa att det inte va han som fixat skärmarna fast det är han! Då är väl han skyldig för detta?
av Kojje
Kontakta din konsumentombudsman där du bor om inte bilhandlaren tar på sig detta.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Sajkko skrev:Jag pratade med förra ägaren och han sa att han hade lämnat in den rostig, det kunde han intyga på. Då har alltså bilhandlarn ljugit och lurat mig skapligt. Han sa att det inte va han som fixat skärmarna fast det är han! Då är väl han skyldig för detta?

Självklart är han skyldig om tidigare ägare som sålt bilen till handlaren intygar på att det va rost när han sålde den..samt ha kontakt med tidiga ägare som vittne...samt ett gott råd !? sälj bilen om det va en SÅ stor rostskada på den...annars måste du lackera om den så att det blir ett ordentligt jobb, samt tror inte att du får samma nyans på färgen som orginal färg...kommer synas att det är tillgjord..
Användarvisningsbild
av Sajkko
Jag har sett nu att speglarna e fult gjorda och framskärmarna och spoilern...bak och taket är enda som klarat sig (ev huven) så jag tror det behövs ett hel lack på bilen och det kommer han aldrig att gå med på. Han undviker mig hela tiden och säger att han ska ringa upp mig. Nu säger han att bilen INTE va rostig när den kom in, men det har ju jag intyg av förra ägaren på. Får jag inget svar av han idag så får det bli konsumentverket på detta på måndag. Han har försökt att göra ett jäkligt taskigt jobb o dölja rost och vill inte ta på sig smällen för det som hänt.

Jag mailade bilder till han iaf 6 gånger igår men han "har ej fått nåt" det va ju typiskt

Innan affären är kunden guldvärd, efteråt...skitvärd
Användarvisningsbild
av greeeken
Eligt lagen så kan han inte sälja en bil till dig där han vet att det finns fel på den.
Att försöka dölja det gör det bar avärre för honom.
Stå på dig ,åk dit o prat apersonligen med honom, inte per telefon eller mail. då kommer du ingen vart.
Berätta att du skickat detta till konsumentverket nu så får vi se vad han säger.
Eftersom du kan intyga att bilen kom in rostig så har bilhandlaren allt emot sig.
Såna skitstövlar ska inte få sälja bilar
Användarvisningsbild
av Sajkko
Jag var ner till bilhandlarn och visade upp detta eftersom han undvek mig hela tiden. Han var otrevlig hela tiden och skyllde allt på mig. tvättat i fälgsyra osv..
Jag sa till han att förra ägaren kunde intyga att bilen var rostig när den lämnades in och att ni har gjort detta fula jobb..jo klart man fick ett rakt nekande som svar.

Han polerade bilen och det ljusblåa försvann. Men efterlämnade märken som inte fanns där innan jag köpte den. Det syns klart vart han polerat, väldigt fult är det. Han sa att detta är det bästa han kunde göra åt saken. han tvättade av med svamp och försökte visa att färgen sitter kvar och att han inte fattade något.

Det roliga är att nu har färgen börjat lossna IGEN efter 2 tvättar. Så jag har drivit detta vidare till konsumentverket eftersom det enda han "kan" göra är att polera bilen. Nog fan får han göra bättre än så. Jag väntar på svar från konsument ombudsmannen om mina rättigheter i detta fall..
av Hocki
Stå på dej jag har själv råkat ut för liknande fall och när jag kontaktade K O och när bilhandlaren fick brev från dom blev han plötsligt väldigt vänlig och vi gorde upp han ville inte ha någon sk prick på sej av K O
Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

Antar att du snurra och kände på alla h[…]

Jag hade gått på originalfälgen s[…]

Hejsan. Väcker tråden till liv 🤘 n&arin[…]

Koppla inte bort batteriet, skaffa en smart laddar[…]