- mån 25 jan 2010, 19:24
Hejsan!
Jag är ny på forumet och hoppas att jag ska trivas, tänkte ta och ställa min första fråga här!
Jag och min sambo köpte i Augusti ifjol en V70XC -01 2,4t AUT och är jätte nöjd med bilen som är i fantastiskt skick! Det ända som vi inte är nöjd med är bränsleekonomin, givetvis visste vi att den skulle dra mycket bensin när vi köpte den, ja menar stor bil och fyrhjulsdrift osv..MEN nu vill vi gärna ha tips!
Förbättrar vi bränsleekonomin med trimchip? Stor skillnad?
Vad händer när bilen servas hos volvo?
"Tål" automatlådan ett chip?
är det värt det enbart i bränslesyfte?
vad kostar det?
något man kan göra själv?
Fler tips på att få ner bräsnlet?
Bilen drar nu ca 1,25 blandad, där som skon klämmer då vi åker mest stads/blandad 0,94 landsväg är ju rätt okej!
Tack på förhand!
MVH / Andreas & Anna-Karin
Jag är ny på forumet och hoppas att jag ska trivas, tänkte ta och ställa min första fråga här!
Jag och min sambo köpte i Augusti ifjol en V70XC -01 2,4t AUT och är jätte nöjd med bilen som är i fantastiskt skick! Det ända som vi inte är nöjd med är bränsleekonomin, givetvis visste vi att den skulle dra mycket bensin när vi köpte den, ja menar stor bil och fyrhjulsdrift osv..MEN nu vill vi gärna ha tips!
Förbättrar vi bränsleekonomin med trimchip? Stor skillnad?
Vad händer när bilen servas hos volvo?
"Tål" automatlådan ett chip?
är det värt det enbart i bränslesyfte?
vad kostar det?
något man kan göra själv?
Fler tips på att få ner bräsnlet?
Bilen drar nu ca 1,25 blandad, där som skon klämmer då vi åker mest stads/blandad 0,94 landsväg är ju rätt okej!
Tack på förhand!
MVH / Andreas & Anna-Karin

- By mimeck