Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
En aktoriserad volvo verksta ska alltid kunna erbjuda en verkstadsbil (det betyder inte att den är gratis eller at det finns hur många som helst)
om verkstan har 3 bilar så kan du ju får vänta länge om du promt ska ha en bil, men du har då blivit erbjuden en bil, men själv valt att ta en tidigare tid.

Vist skulle vrkstan kuna ha 20 bilar & även låna ut dom kostnadsfritt, men i slutändan så är det ju kunderna som på ett eller annat sätt ändå betalar denna tjänst !!!

Volvo betalar inte din verkstadsbil då du är på garant rep!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
CarMan skrev:Volvo betalar inte din verkstadsbil då du är på garant rep!
Det är klart att Volvo gör det i vissa fall. Men vad jag vet är det bara när bilen är helt okörbar.
Användarvisningsbild
av CarMan
XC90_Executive skrev:
CarMan skrev:Volvo betalar inte din verkstadsbil då du är på garant rep!
Det är klart att Volvo gör det i vissa fall. Men vad jag vet är det bara när bilen är helt okörbar.
om du ringer volvoassistans, så har du hyrbil gratis i 3 dagar. detta bekostas av volvoassistans. det är inte samma sak som att lämna in bilen på garanti rep
Så länge du gör servicar på aktoriserad volvo verksta så har du ju volvo assistans.
av BMC
VolvoB20 skrev:
XC90_Executive skrev:Dom ska fråga dig när du bokar tid - "Vill du ha en lånebil?"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Den dagen det händer ska jag köpa en lott :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Har varit inne på garantirep av lås, drivaxlar, virvelspjäll osv 5-6 ggr men aldrig lyckats få lånebil

Du måste var född med otur. Så mycket fel på en ny bil? För det är väl en ny bil du har.
Nej, lånebil är en självklarhet. Annars byter du bara verkstad, eller hur?
av Columbus
Enligt §32 i konsumentköplagen har du rätt till ersättning (dvs lånebil etc) vid garantireparation :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
BMC skrev:
VolvoB20 skrev:
XC90_Executive skrev:Dom ska fråga dig när du bokar tid - "Vill du ha en lånebil?"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Den dagen det händer ska jag köpa en lott :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Har varit inne på garantirep av lås, drivaxlar, virvelspjäll osv 5-6 ggr men aldrig lyckats få lånebil

Du måste var född med otur. Så mycket fel på en ny bil? För det är väl en ny bil du har.
Nej, lånebil är en självklarhet. Annars byter du bara verkstad, eller hur?
Nej det var på förra V70N jag hade alla dessa grantirep.
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-1917)[…]

Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]