Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UKPeter
sammanfattning....:

Tändspole Bytt
Huvudrelä Bytt
Alla J relän i boxen slår till
Bränslepump OK...
Kamaxelgivare bytt
Vevaxelgivare ej kollat
fortfarande inga felkoder

tempmätare går i topp och sjunker sedan när man försöker starta...

huvudreläet (bränslerelä) klicka hej vilt
motorstyrningslampan (Lambda) blinkar i takt med reläet

Bilen gick som en klocka dagen före...och vägrade starta på morgonen efter... :roll:

nu har jag slut på idéer och bilfan startar inte....
Senast redigerad av 1 UKPeter, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Ta något valfritt lugnande ... Det finns väl en del att välja på , typiskt Skottland :|
Sen nya tag. Du har ju ett antal bra tips kvar att kolla.

1 Tändningslåset. Klassiker. Plocka väck och rota runt lite men kontaktstycket ...
2 Svänghjulsgivaren. Prova byt.
3 Kontroll modulen. I lådan bakom där du fyller på spolarvätska. Öppna och plocka ur/sätt i modulerna. Den i mitten är den som ska ge signal till ditt klapprande relä. Hoppas på glapp ....
av UKPeter
sidhabo skrev:Ta något valfritt lugnande ... Det finns väl en del att välja på , typiskt Skottland :|
Sen nya tag. Du har ju ett antal bra tips kvar att kolla.

1 Tändningslåset. Klassiker. Plocka väck och rota runt lite men kontaktstycket ...
2 Svänghjulsgivaren. Prova byt.
3 Kontroll modulen. I lådan bakom där du fyller på spolarvätska. Öppna och plocka ur/sätt i modulerna. Den i mitten är den som ska ge signal till ditt klapprande relä. Hoppas på glapp ....

Haha ja en god whisky har det redan blivit nu...:-)

Tändningslåset....ja det tror jag på...mycket fukt, stark kyla och sedan goa plusgrader..

Vevaxelgivaren...njae...den brukar funka tills den blir varm....

ECU ...kontrollmodulen...finns bara en ...tog ut den innan....monterade tebax....verkar funka...men f-n vet
av Topgun
-är de inte "tändmodulen"/startmodulen" elr va de kallas för.......som har kajkat uur??
Var iaf ett vanligt fel på 940 modellerna!! Då var problemet exakt som du beskriver.....
Man gör allt!! -Men ändå ingen gnista?? De brukar ju sitta framtill monterat i chassiet...nånstans'.....bakom spolarburken...elr nåt................
Har du kollat?
av UKPeter
Topgun skrev:-är de inte "tändmodulen"/startmodulen" elr va de kallas för.......som har kajkat uur??
Var iaf ett vanligt fel på 940 modellerna!! Då var problemet exakt som du beskriver.....
Man gör allt!! -Men ändå ingen gnista?? De brukar ju sitta framtill monterat i chassiet...nånstans'.....bakom spolarburken...elr nåt................
Har du kollat?
Det trodde ju jag oxå...men den sitter tillsammans med tändspolen och det är bytt....
Användarvisningsbild
av sidhabo
Ta en whisky till och ge dig på tändningslåset :mrgreen:
Bara att skruva loss plasten under rattstolpen ...
av UKPeter
Jaha...imorgon firar bilj**eln tvåveckors jubileum som ickestartande... nu har jag tammejsjutton prövat allt...så nu åker skiten på verkstad, funkar den inte efter det blir det Skroten...synd på en så fin bil, men både ekonomi och tålamod börjhar ta slut...
av *pettson*
Och kontroll av startmotorn har skett? Så den inte tar för mycket ström. Ett mycket vanligt fel som yttrar sej lite då och då. Startspänningen sjunker under 10v vid 30anslutningen. Då stänger styrdonet till motorn av sej under startförsöket.
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]