Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Guru skrev:Kan ÅF ladda 170 hk mjukvara i en 140 hk?
Nope.... inte med volvos system även fast det är 100% samma hårdvara. Bara med crackade system är man hackat sig igenom säkerheten som BSR, Rica etc....
Användarvisningsbild
av Guru
VolvoB20 skrev:
Nope.... inte med volvos system även fast det är 100% samma hårdvara. Bara med crackade system är man hackat sig igenom säkerheten som BSR, Rica etc....
Det var en retorisk fråga. Jag VET att man inte kan det hos ÅF. Tänkte bara att det var mer allmänt kännt att ÅF inte kan göra den ändringen och att det är samma orsak till att de inte kan ladda Polestar i en bil som inte är godkänd (2.4D AWD) för det.
av kinoo
/K[/quote]
Det är väl inte första gången som en säljare inte har full koll? Han har väl tittat i samma papper som cirkulerat här på forumet. Men eftersom inte ens Polestar verkar ha koll på vad som gäller så ger jag inte mycket för säljarens dubbelkoll. Vem skulle han annars dubbelkollat med? Hade jag varit dig hade jag ringt säljaren redan nu frågat hur ni ska lösa detta ifall du inte kan få det du beställt.

Det känns som om de blir deras problem , jag har ju papper på vad jag har beställt dom får väl slänga i en d5 ivärsta fall. men vi får se vad som händer och vad som är sant, rykten på internet har ju vart falska förut eller? 8)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Guru skrev:
VolvoB20 skrev:
Det var en retorisk fråga. Jag VET att man inte kan det hos ÅF. Tänkte bara att det var mer allmänt kännt att ÅF inte kan göra den ändringen och att det är samma orsak till att de inte kan ladda Polestar i en bil som inte är godkänd (2.4D AWD) för det.
Men det beror ju bara på vilken SoftwareLoader som Polestar använder, använder man samma som BSR/RICA mfl så är det ju bara att köra in 225/460 även på en 2,4d.
Användarvisningsbild
av Guru
kinoo skrev: Det känns som om de blir deras problem , jag har ju papper på vad jag har beställt dom får väl slänga i en d5 ivärsta fall.
Sant, det är deras problem. Ditt problem är att det är återförsäljarens problem, inte VCCs och det är VCC som kan göra din 2.4D till D5. Ser fram emot att höra hur det går, hoppas verkligen att det löser sig för dig!
kinoo skrev: men vi får se vad som händer och vad som är sant, rykten på internet har ju vart falska förut eller? 8)
Verkligen. Frågan är vad som är sant och falskt? Ska man lita på säljaren hos återförsäljaren (med hans/hennes ev bristande info alt. gamla info) eller det svenska säljbolaget som är överordnat alla återförsäljare? Det är upp till var och en, tids nog får vi veta vad som gäller.
VolvoB20 skrev:Men det beror ju bara på vilken SoftwareLoader som Polestar använder, använder man samma som BSR/RICA mfl så är det ju bara att köra in 225/460 även på en 2,4d.
Nja, Polestar använder ingenting egentligen eftersom deras del i detta är att marknadsföra, inget annat. Det är fortfarande Volvo som står för mjukvaran och det är återförsäljarna som laddar bilarna precis som vilken mjukvarunedladdning som helst. Så jag hävdar fortfarande att om motorvarianten inte har Polestar uppdateringen tillgänglig i VIDA, ja då är det inte mycket återförsäljaren kan göra.
av matsg
Har idag varit inne på Polestars hemsida och jag kan inte finna att någon bilmodell med
2,4 D årsmodell -10 finns med bland kommande modeller?
Däremot finns ju D5 med som kommande nu i Januari.
Har 2,4D funnits med tidigare? Om så är fallet varför är den då bortplockad nu?

Hela den här cirkusen är urdåligt skött av Volvo!!!
Varje dag blir ju D5 köpare lurade på 20.000;- om man släpper ugraderingen av
2,4D (163hk) till 225 hk (eller vad det blir).
Användarvisningsbild
av Guru
matsg skrev:Varje dag blir ju D5 köpare lurade på 20.000;- om man släpper ugraderingen av
2,4D (163hk) till 225 hk (eller vad det blir).
Det kommer inte att vara möjligt att uppgradera 2.4D 163 hk. Precis som jag skrivit i tidigare inlägg.
Har i tidigare inlägg ställt frågan varför inte Polestar uppdaterar sin webb.

Skrev ett mejl med frågan om när man kan köpa optimering till D5 205 hk och vilken prestandaökning som erhålls.

Har inte fått något svar. Kundvård?

Hälsningar från fundersam

Henry
av Twendor
Vil bare kommentere en tråd som ble vel diskutert for noen uker siden.
Diskusjonen gikk åt flere hold/ retninger og uten at det ble en endelig konklusjon på hva som skjer med de som har bestilt biler som ikke kan få Polestar trim til 2.4D-awd. ??:-/

Det finnes meget gode alternativer, og jeg har personlig fått gleden av å prøve en PPC3 oppgradert 2.4D-awd fra Bsr, med 245 Hk-520 Nm. En flott kjøreopplevelse med en helt utrolig motor(My-10), som faktisk kjentes som en riktig stor bensinmotor. D5/2.4D-awd fikk en karakter som ligner ganske mye på en T6 i prestanda, faktisk bedre tall i mellomregisteret 100-150 km/h.

Eksempel S80 T6 (269 hk): 100-150 km/h på 12.9 sek(Original)med Bsr trim 321 Hk og 100-150 på 11 sek.
Mot Xc 70 og Bsr trim av D5 og 2.4D-awd mellom 100-150 på BARE 9 sekunder og XC60-10.5 sek.

En slik effektøkning må prøves før man virkelig forstår/fattar hvor stor skilnaden blir.ANBEFALES. :-)-)
av Steff 99
Twendor skrev:Vil bare kommentere en tråd som ble vel diskutert for noen uker siden.
Diskusjonen gikk åt flere hold/ retninger og uten at det ble en endelig konklusjon på hva som skjer med de som har bestilt biler som ikke kan få Polestar trim til 2.4D-awd. ??:-/

Det finnes meget gode alternativer, og jeg har personlig fått gleden av å prøve en PPC3 oppgradert 2.4D-awd fra Bsr, med 245 Hk-520 Nm. En flott kjøreopplevelse med en helt utrolig motor(My-10), som faktisk kjentes som en riktig stor bensinmotor. D5/2.4D-awd fikk en karakter som ligner ganske mye på en T6 i prestanda, faktisk bedre tall i mellomregisteret 100-150 km/h.

Eksempel S80 T6 (269 hk): 100-150 km/h på 12.9 sek(Original)med Bsr trim 321 Hk og 100-150 på 11 sek.
Mot Xc 70 og Bsr trim av D5 og 2.4D-awd mellom 100-150 på BARE 9 sekunder og XC60-10.5 sek.

En slik effektøkning må prøves før man virkelig forstår/fattar hvor stor skilnaden blir.ANBEFALES. :-)-)
Den stora skillnaden att köpa BSR är att alla garantier försvinner, jag personligen skulle inte riska att få problem på en ny bil där jag får stå för kostnader själv.
Polestar är för mej enda alternativet eftersom alla fabriksgarantier gäller.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Dumpventil?

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]