NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av toge
Snygg eller inte , det verkar vara Volvo's nya look . Se C70 S60 och lite på XC60 , det är nog bara och vänja sig .
Användarvisningsbild
av SvenB
Kommer just från min lokala Volvohandlare. S 40/V 50 kommer inte med det nya facet, i alla fall inte i närtid. Däremot finns inga planer på, som antytts på forumet, att lägga ner S40/V50 när V 60 kommer. De ligger inte i samma "segment".
Användarvisningsbild
av poseidon
Det är väl ingen som antytt, någon har ju skrivit att de kommer gå parallellt, dels för att det inte var samma motorer å dels för att V50 sålde så bra.
av Pzycic
marcbe skrev:
Pzycic skrev:
FiddeUBC skrev:Pzycic : Hur vet du det?
Jobbade tidigare på Volvo och har sett en del av kommande modeller.
Off topic:
Om du nu jobbat tidigare på VCC har du väl skrivit under ett sekretessavtal som fortfarande gäller även om du slutat.

Nu gör det väl inte så mycket då du inte verkar ha korrekt information ändå.

On topic:
Som skrivet ovan så finns ju även "gamla" C30 som MY10 (de som tillverkades mellan vecka 20 till 45 2009).
Stämmer, sekretessavtalet är krav för de flesta avdelningar inom Volvo konsernen. Detta avtal gäller att jag inte får ge direkt information om modeller som kan vara skadligt för Volvo. Att ge info om att samtliga modeller kommer att ändras för att modellerna skall följa samma tydliga mönster är ingenting som omfattas av avtalet då detta är en del av de publika uppgifter som vem som helst kan få ta del av.

Men det stämmer, man kan ju inte veta allt. Visste inte att man kunde få -09 karossen som -10. Tack för den uppdateringen, man lär sig nått nytt varje dag. :D
av irr87
Jag har en C30 MY10 fast innan faceliftet ... och jag är otroligt tacksam.

Tycker nya c30 framifrån ser ut som en blandning av en ford fiesta och ford ka. Ok för att volvo tillhör ford, men när man köper en volvo kanske man inte vill att den ska se ut som en ford.

Så jag är väldigt nöjd med min ! :)

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]