NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bobbie
Kopplade ur min airbag och startade tändningen med airbagen urkopplad. Efter att ha satt ihop allting så lyser nu airbaglampan. Kan det bero på att man vred om nyckeln med airbagen urkopplad? I sådant fall, räcker det att starta om databoxen?

S40 2001.
Användarvisningsbild
av CarMan
en airbag är inget man ska leka med, en är väldigt farlig om man hanterar den fel.

Hur vågar ni "leka" när ni har så dålig koll?
av Knasen
bobbie skrev:Kopplade ur min airbag och startade tändningen med airbagen urkopplad. Efter att ha satt ihop allting så lyser nu airbaglampan. Kan det bero på att man vred om nyckeln med airbagen urkopplad? I sådant fall, räcker det att starta om databoxen?

S40 2001.
Ta en sväng ner verkstaden, få lampan släckt, tyvärr
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag var för ett antal år, c:a 10, på Tullinge flygplats på en Volvodag. Förutom att de visade nya Volvomodeller med provkörning och sådant så hade de ett antal rattar med aibag i som de demonstrerade. De lade den på betongen och med någon sladd utlöste den. Det jag såg då gör att jag aldrig skulle ens försöka pula med en airbag. Vilken kraft.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]