Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lasel
Är det någon som känner till hur man monterar fjärrkontrollen för radio i ratten? Hörde någon tala om att ta bort krockkudde m.m. verkar krångligt.

/Lasse
Användarvisningsbild
av Sparkz
Inte direkt krångligt, men du måste tanka ner mjukvara till den så du får åka till en volvoverkstad ändå.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Sparkz skrev:Inte direkt krångligt, men du måste tanka ner mjukvara till den så du får åka till en volvoverkstad ändå.

Tror inte att man behöver tanka ner en mjukvara för detta...

Det är bara att köpa sladden, till den och koppla in den,,,har en vän som gjorde detta och det funkade...
Användarvisningsbild
av G-kraft
Men alltså jag har sett denna guiden förrut,,,behövs det ingen kontakt som skall i stereon också !? har modulen till stereon, som ska sitta på ratten, ska den bara ha en kontakt i sig själv och en som går til farthållar modulen !? fungerar det då !?

mvh
Användarvisningsbild
av CarMan
ge_219 skrev:Men alltså jag har sett denna guiden förrut,,,behövs det ingen kontakt som skall i stereon också !? har modulen till stereon, som ska sitta på ratten, ska den bara ha en kontakt i sig själv och en som går til farthållar modulen !? fungerar det då !?

mvh
Japp det räcker. bilen har ett can nät där all info delas ut mellan alla noder. Super bra!
Användarvisningsbild
av G-kraft
Alltså man blir mer imponerad av tekniken på volvo bilar, men gäller detta också s60 !? tänkte göra det på min bil under helgen..

mvh
Användarvisningsbild
av G-kraft
Då är det grönt...tackar

Troligtvis gått varmt i kontaktstycket till […]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för a[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Kommer låta som en moped med trasig ljudd&au[…]

Liten statusuppdatering! Vi har nu testat/bytt f&[…]