Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Cop40
Jag har tyvärr servat min bil på Solna Bilteknik AB eftersom jag var så bedrövligt dumsnål. Jag gjorde 8000 mils service där och detta kostade 1995 kr. Bilia skulle ha 3795 kr för samma service.

Detta hände:

Då jag hämtar min bil ser jag att en skada slagits upp i vinylen på handskfacket och bredvid. Detta irriterade mig mycket och jag åkte tillbaka för att mötas av ett sarkastiskt hånleende. Ingen hade minsann varit i mitt passagerarsäte fram! Jag åker "slok-örad" därifrån och undrade om de gjorde så för att jag var en enkel svensk? En om aldrig klagar....

Efter några dagar när kylan lagt sig skulle jag använda mina vindrutetorkare...dessa fungerade knappt...en gegga bredde ut sig. Jag hade några månader tidigare köpt nya Bosch-torkare. Av någon anledning fanns inget boschmärke på mina nuvarande torkare? Enligt serviceplanen skulle en kotroll av vindrutetorkarna göras...inte att de skulle bytas ut mot ett par gamla!? Eller?

Slutligen upptäckte jag idag bevis som stärkte mina misstankar om att Solna Bilteknik AB "byter ut" delar på din bil mot sämre grejjor. Jag har efter servicen reagerat på att bagagelucken "fjongar" upp snabbt och sen sår och "darrar" men inte tänkt mer på det förrän idag då jag tvättade bilen för hand. Jag hittade delar av en hydraulikkolv till bagageluckan. Denna del låg i avrinningslisten. Man har alltså bytt ut mina hydraulikkolvar till ett par som är helt slut!! Jag tackar och bockar Solna Bilteknik

Jag är noga med bilen och är säker på min sak. De jävlarna har snott/bytt ut delar från min bil. Om de nu har fräckheten att sno saker som är synliga och tämligen lätta att kontrollera....hur är det då med saker i motorn?!

Jag känner mig fullständigt skändad!

Tack för forumet
av Lövet
Solna Bilteknik fortsätter att övertyga alltså. Tyvärr verkar de ha satt i system att be sig allmänt grisigt. Det finns gott om exempel om man Googlar. Ledsamt att se att vi behöver lägga ett ytterligare till samlingen.
Användarvisningsbild
av camaro69
Det är rent ut sagt för jävligt.

Inte undra på att dom annonserar helsidor i Metro.
Man kanske har ett lager gamla begagnade kamremmar då dom verkar ha låga reservdelskostnader.

Polisanmäl.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ja googlar man på dem så finns det en del. Bl a verkar de tappat SWEDAC ackrediteringen sedan 17 december. Jag tippar att det inte hör till vanligheterna att det händer.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Har kollat på deras helsida i Metro nu.... :roll:

Det faller ju på sin egen orimlighet...

Deras stora service för 3995kr ska innehålla bland annat:

Lånebil
Invändig motortvätt(sköljning av kanaler)
AC service
Byte av alla filter
Byte av fläktrem
Byte tändstift
Byte av ALLA oljor
Byte av termostat
Byte av bromsvätska
Byte av lampor
Däckbalansering
Vägassistans 1år
Tvätt av bilen
Kontroll av hjulvinklar
Kontroll av ljusinställning
mm mm... en massa fler punkter...
Givetvis är det "orginaldelar"....

Det är ganska uppenbart att det ligger en hel kennel begraven här....

.
Användarvisningsbild
av kvantskum
Fy fan på ren Svenska.
De skulle ha fått smaka på den hårda skolan! :evil:

Polisanmäl dom, även om det troligtvis kommer läggas ner så statuerar du ett exempel.
Man har nästan lust att boka en tid och stå och höka över deras axel medan de "servar".
Om de inte skulle tillåta det , så skulle jag rigga bilen med så många kameror att självaste Wallraff skulle häpna!
Solna Bilteknik verkar vara rena Fuckon!
Användarvisningsbild
av SvenB
ThomasT skrev:Byte av alla filter
Byte av fläktrem
Byte tändstift
Byte av ALLA oljor
Byte av termostat
Byte av bromsvätska
Byte av lampor

.
Det står ju faktiskt inte att de byter till nya delar. :D
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
OT: Lite ironiskt att de har sin Google-annons i slutet på den här tråden :wink:
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
KKR skrev:
ThomasT skrev:Byte av alla filter
Byte av fläktrem
Byte tändstift
Byte av ALLA oljor
Byte av termostat
Byte av bromsvätska
Byte av lampor

.
Det står ju faktiskt inte att de byter till nya delar. :D
Det verkar som kunderna byter delar med varandra istället.

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]

Det är service på mindre ort, lå[…]