Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Raggz
Undrar om någon har vibrationer i pedaler under färd ?
Det är mest vid 70-100 km/t i kopplingen, men om jag lägger i friläge och rullar bara vid den hastigheten så minskar det en aning. Finns lite i gaspedal också. Har funderat om det är ngn bussning i framvagn eller krängningshämmare.
Har beg. garanti kvar och tänkte åka till volvoverkstad och prata lite med dom om det, men om ngn har erfarenhet så vore det trevligt att ha lite kött på benen när jag är där.
Har precis fått nya dämpare bak....
Användarvisningsbild
av G-kraft
Har inte fått det eller har aldrig hört talas om det,,,men det jag tycker du borde göra är att så snarast möjligt lämna in den till volvo om du har garanti kvar som du säger och be de kolla upp det och fixa det, bättre svar än de kan du inte få här.....tror jag....
av nevyn
Kopplingen kan ju vibrera.
av jbl
Jag har inga vibrationer i mina pedaler. Det låter onormalt detta.
Användarvisningsbild
av _Rick_
Har oxå vibrationer i gaspedalen. Det lixom 'surrar' i den.

Känns inte premium ;)
Användarvisningsbild
av Bosa
Vet inte hur det är på 03 men på min 05:a ska både koppling och svänghjul bytas på garanti. Jag har iofs ett knackande ljud på tomgång ibland och har inte märkt några av de problem du beskriver, iofs så har min bara gått drygt 2000 mil. Något att kolla upp kanske?
Användarvisningsbild
av henka35
Jag har också vid vissa tillfällen mycket lätt vibration i gaspedalen. Vet inte vad det kan bero på. Kanske CarMan vet??

/Henrik
av pwallin24T-00
Har också lätta vibrationer i pedalerna på min V70 2.4T -00. Urtrampningslagret satt löst och detta gav upphov till rejäla vibrationer vid framförallt gaspådrag. Bytte hela kopplingen och vibrationerna har minskat men har fortfarande vid gaspådrag vilket jag antar är normalt för jag provkörde en 06'a och denna hade också lätta vibrationer i kopplingspedal under gaspådrag.

Vad som förvånar mig är att jag har lätta vibrationer i gaspedalen också oavsett om jag gasar eller inte. Sen ligger det en fördröjning i gaspedalen som jag antar styrs av Gasspjället!! vilket dessutom är bytt. Irriterande är det dock

Hade en tråd tidigare om just detta med vibrationer under pedalerna utan respons alls. Bra att du fick lite resons i alla fall
av Pebben
Min föredetta flickvän lånade min bil för ett antal år sedan, det var i januari mitt i vintern. Sen när hon kom hem så sa hon att "det är nåt fel på din bil för det vibrerar/skakar så i bromspedalen" :lol:

Edit: Inte på nåt sätt så att jag tror att det är ABS:en på din bil men bara kom och tänka på en kul grej.

Hybriderna har som StefanN skriver inbyggda skydd […]

Inte en chans. Ända gången det är […]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad S[…]

Idag har vi loggat OBD-data under körning p&a[…]