NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snoken
Jag besiktigade min V50 2,0D På besiktningsprotokollet under bra att veta: Omborddiagnossystem felkod(er) identifierad U0301 Bilspecifik kod.
Besiktningsmannen kunde inte svara på vad det betydde.
Jag var in på Volvoverkstaden, dom hade inte hört talas om koden. Den stämde inte med deras koder.
Någon som vet?
av Feedan
snoken skrev:Jag besiktigade min V50 2,0D På besiktningsprotokollet under bra att veta: Omborddiagnossystem felkod(er) identifierad U0301 Bilspecifik kod.
Besiktningsmannen kunde inte svara på vad det betydde.
Jag var in på Volvoverkstaden, dom hade inte hört talas om koden. Den stämde inte med deras koder.
Någon som vet?
U0301 betyder Software Incompatibility with ECM/PCM. Hittade Volvo inga felkoder då de läste av? Jag har hört ryktet att Volvo inte läser av särskilt mycket felkoder åt kunderna.
av t504
Konstigt att de kopplade in sig på din bil , det gjorde de inte på min då de inte kunde göra det pga att de inte kan läsa av några felkoder på denna modellen v50 t5 - 04 !
av snoken
Besiktningsmannen kopplade endast in diagnosen och läste av. Ingen test på avgaser.
U0301 betyder Software Incompatibility with ECM/PCM Vad kan det betyda?
Bilen går bra.
Volvo har inte kört någon diagnos, var bara förbi verkstan och hörde mig för.
av Knasen
snoken skrev:Besiktningsmannen kopplade endast in diagnosen och läste av. Ingen test på avgaser.
U0301 betyder Software Incompatibility with ECM/PCM Vad kan det betyda?
Bilen går bra.
Volvo har inte kört någon diagnos, var bara förbi verkstan och hörde mig för.
Är bilen trimmad?
av Feedan
Har bilen automatlåda? Jag är inte utbildad i Volvo's system. Men jag tolkar det som inkompabilitetsproblem mellan motor & växellåda i mjukvaran. Förmodligen har Volvo intern information kring denna felkod. Kanske orsakas den av någon bugg, eller så behöver fler styrdon i din bil uppdateras?

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]